Zaskakujące wyznanie twórcy Helldivers 2. Zeszłoroczny hit miał oferować zupełnie inne doświadczenie

Gry
3253V
Helldivers 2
Grzegorz Cyga | 10.03, 18:15
PS5 PC

Helldivers 2 było jednym z nieoczekiwanych hitów 2024. Tytuł, w którym jednocześnie bawić się może 4 graczy, był jednak tworzony z myślą o większej liczbie graczy. 

Najnowszy tytuł Arrowhead Game Studios skończył już rok. Niedawno z tej okazji deweloperzy zorganizowali specjalny stream. 

Dalsza część tekstu pod wideo

W trakcie transmisji twórcy ujawnili bardzo ciekawą informację dotyczącą pierwotnych założeń. Odpowiedzialny za testowanie produktu, Patrik Lasota ujawnił, że Helldivers 2 miało być grą nie dla 4, a dla 5 graczy. Decyzję o zmniejszeniu ilości członków drużyny podjął główny deweloper, Johan Pilestedt.

Helldivers 2 zostało pierwotnie zaprojektowane dla pięciu osób. To była decyzja Johana, ponieważ miał przemyślenia na temat tego, że kiedy grają cztery osoby i dołącza piąta, nagle tworzy się grupa trzyosobowa i dwuosobowa, co powoduje brak równowagi. Jeśli jednak jest pięć osób i ktoś dołącza, to powstają dwie grupy trzyosobowe, a zamiast jednej pary tworzą się trzy grupy.

Tak więc naprawdę chcieliśmy, aby Helldivers 2 było pierwotnie dla pięciu osób, ale niestety, gdy się z tym bawiliśmy, po prostu to nie działało. Okazało się, że gdy jest pięć osób, ktoś zawsze po prostu stoi i nie bierze udziału w akcji. Dało ci to również mnóstwo elastyczności w doborze manewrów twojej drużyny. Przez to naprawdę nie musiałeś podejmować żadnych wyborów, jeśli chodzi o manewry. Jednak tak jak mówię, najważniejszą rzeczą było to, że ktoś zawsze po prostu stał i nic nie robił, zamiast uczestniczyć w grze, co skłoniło nas do usunięcia tego kilka lat po umieszczeniu w fazie rozwoju.

Oczywiście to nie jedyny pomysł, który ostatecznie nie trafił do finalnej wersji. Lasota potwierdził, że porzucony został bardziej rozbudowany system pancerza czy umieszczenie planet o niższej grawitacji. Ta ostatnia koncepcja została porzucona, ponieważ jej przygotowanie wymagałoby od animatorów sporo dodatkowej pracy, co znacząco wpłynęłoby na czas produkcji. 

Aczkolwiek gra wciąż jest stale rozwijana, czego dowodem jest to, że szykowany jest kolejny duży crossover, który aktualnie jest na wczesnym etapie rozwoju. Arrowhead Game Studios musi też mieć pewność, że wszystko będzie działało bez zarzutu, ponieważ ostatnio można było się przekonać, co się dzieje, gdy nowa zawartość jest dodawana w pośpiechu. Z kolei historia już pokazała, że jeśli gra nie będzie rozwijana w dobrym kierunku, to liczba grających wyraźnie spadnie i deweloperom niełatwo będzie odzyskać zaufanie. 

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Helldivers II.

Źródło: Gamingbolt

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper