Avowed celowo nie oferuje klasycznego romansu. Twórczyni wytłumaczyła tę decyzję

Gry
3242V
Avowed
Grzegorz Cyga | 12.03, 17:01
XSX|S PC

Avowed wciąż budzi zainteresowanie nie tylko wśród obecnych i nowych fanów gier Obsidian Entertainment. Jednak im więcej czasu gracze spędzają z nową grą, tym bardziej dostrzegają, że nie oferuje ona wszystkiego, do czego przyzwyczaili nas twórcy uniwersum Pillars of Eternity, do którego najnowszy tytuł należy. 

Gry studia Obsidian Entertainment cieszą się dużym uznaniem wśród użytkowników ekosystemu Microsoftu. Fani Xboksa pokazują twórcom, że Avowed nie tylko zwróciło ich uwagę, ale też chcą, by była jak najlepsze. Dlatego w ostatnim czasie twórcy wprowadzili zmiany sugerowane przez graczy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Niestety, nie wszystkie sugestie da się zrealizować. Część z nich jest trudna do wprowadzenia, a inne stoją w opozycji do tego, co założyli sobie deweloperzy podczas produkcji. Reżyserka Carrie Pattel w wywiadzie dla serwisu Eurogamer.net zdradziła, że zespół miał określoną wizję, jakie ma być Avowed. 

Avowed bardzo celowo ma skoncentrowany zakres. To nie jest gra, w której staramy się stworzyć niekończący się plac zabaw, w którym gracze mogą zatopić się setki godzin. To jest doświadczenie, na które mieliśmy bardzo konkretne wyobrażenie. Mieliśmy historię do opowiedzenia, mieliśmy kilka zakątków tego bardzo pięknego świata, przez które chcieliśmy przeprowadzić graczy, i chcieliśmy upewnić się, że doświadczenie będzie gęste, zabawne i zróżnicowane, a potem gracze przewiną napisy końcowe i być może rozpoczną nową grę. 

Najbardziej dyskusyjnym ruchem okazał się brak bezpośredniej możliwości nawiązania relacji romansowej z towarzyszami. Carrie Patel wytłumaczyła to tak, że nie chciała, aby był to główny powód do wchodzenia w interakcję z postaciami. 

Romans i dobry romans to dwie bardzo różne kwestie. To zawsze jest trochę rozczarowujące, gdy widzisz postać, która ma wyraźną osobowość, cele i zainteresowania, a nagle, w służbie tego romansu, który gracz rozpoczął, staje się osobą zgadzającą na wszystko, co gracz powie. Szkoda by było, gdyby okazało się, że romans jest jedynym słusznym sposobem na osiągnięcie tego prawdziwie pełnego poziomu głębi z postacią.

Twórczyni zauważyła jednak, że romans z kompanami jest możliwy. Jedyna różnica polega na tym, że trzeba go zbudować, a nie wybrać konkretną opcję.

Rzeczą, którą często dostrzegam jako twórczyni, a także graczka, jest to, że im bardziej wprowadzasz romans jako mechanikę i budujesz wokół niego systemy, wskaźniki i sposoby, w jakie gracze mogą wzmacniać i mierzyć swój poziom pokrewieństwa i uczucia z innymi postaciami, tym bardziej staje się to czymś, w co ludzie angażują się jako system, a nie jako związek. To powinno być naturalne, organiczne i zaskakujące.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Avowed.

Źródło: Eurogamer.net

Komentarze (67)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper