Źle się dzieje w The Farm 51. Po premierze Chernobylite 2: Exclusion Zone firma zwalnia pracowników

Gry (plotka)
6244V
Chernobylite 2: Exclusion Zone
Igor Chrzanowski | Wczoraj, 13:52
PS5 XSX|S PC

Jedna z największych i najciekawszych polskich spółek game devowych, właśnie wpadła w kolejne poważne tarapaty, które to zmuszają włodarzy The Farm 51 do podjęcia bardzo trudnych decyzji.

W dzisiejszych czasach tematyka Czarnobyla jest w grach wprost rozchwytywana. W zeszłym roku dostaliśmy naprawdę świetnego S.T.A.L.K.E.R.-a 2, potem nasi rodacy z PlayWaya zrobili grę Chernobyl Liquidators, a kilka dni temu rodzime The Farm 51 wypuściło we Wczesnym dostępie grę Chernobylite 2: Exclusion Zone, będące sequelem niezwykle udanego Chernobylite sprzed kilku lat. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Spółka próbowała już zabezpieczyć budżet produkcji organizując akcję na Kickstarterze, z której zebrano prawie 218 tysięcy dolarów, czyli ponad 850 tysięcy złotych, co jednak przy budżecie sięgającym poziomu 30 mln złotych, nie było kwotą wystarczającą. Okazuje się bowiem, że na forum strony Bankier.pl wyciekła informacja, jaką Wojciech Pazdur, piastujący w The Farm 51 rolę Director of Development, wysłał wczoraj na firmowym czacie spółki. 

Niestety bardzo mizerny start gry na Steamie, gdzie według Gamalytic.com sprzedano tylko 7 tysięcy kopii gry, zmusza ekipę z Gliwic do rozstania się z aż 15 pracownikami firmy. Poniższą wiadomość zamieszczono dziś na forum Bankiera i niestety coraz więcej osób potwierdza te doniesienia. Na szczęście The Farm 51 pragnie zapewnić swoim pracownikom pełne wsparcie podczas poszukiwań nowej pracy.

Wojciech Pazdur, Wczoraj 16:39@wszyscyPremiera Early Access Chernobylite 2 za nami. Wiemy, ile wysiłku każdy z Was w to włożył, i chcemy Wam za to ogromnie podziękować. Niestety, nie wszystko poszło po naszej myśli – sprzedaż gry jest poniżej prognoz i oczekiwań. Żeby projekt miał szansę przetrwać, musieliśmy podjąć trudne kroki: zmniejszamy docelowy rozmiar gry i rozstajemy się z częścią zespołu. To jedna z najtrudniejszych decyzji, przed jaką stanęliśmy w ostatnich latach, i zarazem jedyna, która daje grze przyszłość. W dniu dzisiejszym wręczyliśmy wypowiedzenia 15 osobom. Każdy, kogo to dotyczy, został już poinformowany indywidualnie i z każdym omówiliśmy warunki rozwiązania umowy. Chciałbym to wyraźnie podkreślić - nie jest to kwestia Waszych umiejętności ani wkładu w projekt. W tej sytuacji nie było dobrych rozwiązań, a podjęte decyzje to jedyny sposób na zabezpieczenie przyszłej premiery pełnej wersji gry.Jeśli możemy pomóc w poszukiwaniu nowej pracy – referencjami, poleceniami czy wsparciem w innej formie – dajcie nam znać - ja, Denis, Artur i Toby dalej zarządzamy zespołem oraz projektem i jesteśmy do Waszej dyspozycji.Dla tych, którzy zostają – robimy wszystko, żeby gra mogła dalej się rozwijać. Pracujemy nad zmniejszeniem scope'u, ale także nad stabilniejszą przyszłością. Wiemy, że taka zmiana budzi niepokój, dlatego chcemy otwarcie rozmawiać o tym, co dalej.Spotykamy się w biurze w piątek, 21.03.2025, o 14:00 na Project Progress. Omówimy sytuację, zmiany w projekcie i kolejne kroki.

Źródło: Bankier

Komentarze (57)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper