Ponad 70% graczy uważa, że boty psują rywalizację w grach wieloosobowych – nowy raport potwierdza problem

Gry
662V
Razer ID
Maciej Zabłocki | 18.03, 14:53

Rośnie frustracja wśród fanów rozgrywek sieciowych. Z najnowszego badania przeprowadzonego przez World.org wynika, że boty (czyli nieautoryzowane, kontrolowane przez skrypty postacie) negatywnie wpływają na doświadczenie większości graczy. Raport opiera się na odpowiedziach 818 amerykańskich uczestników ankiety, którzy regularnie grają w produkcje multiplayer na urządzeniach mobilnych, PC lub konsolach.

Statystyki, które nie napawają optymizmem:

Dalsza część tekstu pod wideo
  • 59% uczestników badania zadeklarowało, że regularnie natrafia na boty w trakcie rozgrywki
  • 71% uznało, że ich obecność psuje rywalizację i wpływa na wyniki w grach
  • 74% twierdzi, że boty obniżają przyjemność płynącą z zabawy
  • 18% badanych całkowicie zrezygnowało z gry w wyniku natrętnej aktywności botów
  • 75% osób grających powyżej 10 godzin tygodniowo preferuje użycie technologii biometrycznej w celu weryfikacji graczy
  • 77% ankietowanych (bez względu na wiek) uważa, że udowodnienie „bycia człowiekiem” w sieci jest istotną kwestią

W odpowiedzi na narastające obawy, firmy World.org oraz Razer ogłosiły nowe rozwiązanie: Razer ID weryfikowane przez World ID. Jest to mechanizm Single Sign-On (SSO) przeznaczony do sprawdzania tożsamości i udowodnienia, że za danym kontem stoi prawdziwy gracz, a nie skrypt. Pierwszą grą, w której wprowadzona zostanie ta funkcja, będzie nadchodzące sieciowe Tokyo Beast.

Na razie brakuje szczegółów na temat ekskluzywności tej technologii dla Razer ID i czy trafi ona do popularniejszych tytułów. Jeśli system zyska uznanie społeczności, niewykluczone, że kolejne produkcje postawią na podobne rozwiązania, aby zapewnić uczciwą i przyjemną rozgrywkę dla wszystkich.

Potwierdzenie badania Razer ID
resize icon

Źródło: Notebookcheck

Komentarze (26)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper