Clair Obscur: Expedition 33 miał być jak Sekiro i Final Fantasy w jednym. Twórca ujawnił inspiracje

Gry
1885V
Clair Obscur: Expedition 33 #4
Grzegorz Cyga | 19.03, 19:10
PS5 XSX|S PC

Patrząc na dotychczasowe materiały promujące Clair Obscur: Expedition 33 trudno uwierzyć, że jest to jRPG przygotowywany przez francuskie studio. Jednak to nie przypadek, Sandfall Interactive celowo połączyło ze sobą elementy, które wydawałoby się, że nie pasują do siebie. 

Clair Obscur: Expedition 33 zapowiada się na produkcję, która może wprowadzić sporo świeżości do gatunku jRPG. Okazuje się, że twórcy gry chcieli jednocześnie złożyć hołd klasykom, a jednocześnie odejść od tradycji i nadać jej unikalny charakter, który może przyciągnąć nowych odbiorców. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Podczas tegorocznego Game Developers Conference współzałożyciel studia, François Meurisse w wywiadzie dla redakcji GamesRadar ujawnił, co sprawiło, że Clair Obscur: Expedition 33 już teraz się wyróżnia na rynku i może być jednym z niespodziewanych hitów tego roku. Nie ukrywa on, że twórcy wychowali się na klasycznych japońskich grach RPG. Dlatego głównymi inspiracjami dla Sandfall Interactive były Final Fantasy 7,8,9,10. 

To były wielkie gry z dzieciństwa dla Guillaume’a [Broche], naszego reżysera. Chciał mieć takie uczucie, jakie, jak sobie wyobrażał, pozostałoby we współczesnych grach w stylu Final Fantasy, gdyby nadal tworzyli gry turowe. Ale połączył też wiele różnych inspiracji. Zdecydowanie Final Fantasy i JRPG są naszym najważniejszym dziedzictwem rozgrywki.  

Ponadto twórcy czerpali wzorce również z gier From Software, w szczególności Sekiro: Shadow Die Twice. 

System obrony jest bardziej inspirowany grami Sekiro i From Software. Łączy w sobie elementy rytmiczne i walkę w czasie rzeczywistym, która wymaga większych umiejętności od gracza.

Oczywiście nie są to jedyne produkcje, jakie wywarły na deweloperach wrażenie, ponieważ nie unikają innych gatunków.

Istnieje również wiele różnych mniejszych inspiracji. Na przykład pomysł punktów akcji za umiejętności w bitwach jest inspirowany bardziej grami karcianymi, w których buduje się talię, niż tradycyjnymi rozwiązaniami, takimi jak punkty magii czy mana w grach RPG.

Co ciekawe, twórca ujawnił również, że nieprzypadkowo Clair Obscur: Expedition 33 ma tak charakterystyczny kierunek artystyczny. Otóż studio chciało odejść od wizerunku, jaki kojarzy się z grami jRPG. 

W kwestii stylu artystycznego, nie chcieliśmy naśladować japońskich gier i typowej dla nich stylizacji mangi lub anime. Postawiliśmy na autorski kierunek artystyczny, czerpiąc z własnych inspiracji. Tak zrodziła się koncepcja połączenia estetyki Belle Époque z początków XX wieku z elementami art déco i motywami high fantasy. Po wielu próbach udało nam się wypracować unikalny styl, który nadaje naszej grze odmienny charakter.

Źródło: Gamingbolt / GamesRadar

Komentarze (26)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper