Sukces większy niż Black Myth: Wukong? Twórcy Phantom Blade Zero mają bardzo ambitne plany

Zadanie wydaje się być niezwykle trudne, ale gra z pewnością ma ogromny potencjał. Czy Phantom Blade Zero będzie kolejnym hitem prosto z Chin?
Chińscy deweloperzy udowodnili w ostatnich miesiącach, że potrafią stworzyć projekty, które po prostu imponują. Black Myth: Wykong było zaledwie początkiem. Czekają nas kolejne duże premiery, choć na niektóre będziemy musieli jeszcze poczekać. O ile Lost Soul Aside i Wuchang: Fallen Feathers mają zostać wydane jeszcze w tym roku, tak Phantom Blade Zero ukaże się najwcześniej w 2026.
Twórcy Phantom Blade udzielili wywiadu dla Eurogamera w trakcie Game Developers Conference, gdzie opowiedzieli o swoich planach i ambicjach. Jeżeli interesują was szczegóły dotyczące opcji i możliwości, zachęcam do zapoznania się z tym artykułem.




Jak podkreśla reżyser, Phantom Blade Zero łączy gameplay Devil May Cry z projektem lokacji Dark Souls i gęstą atmosferą z Alana Wake'a i Resident Evil 4.
Trudno nazwać naszą produkcję czystą grą Souls lub hack and slash. To po prostu coś pomiędzy. To sposób na opowiedzenie historii.
Phantom Blade ma być oparte nad dwóch filozofiach: chęci przywołania filmów Kung Fu z lat 70. w Hong Kongu oraz powrocie do stylu stworzenia gier, jaki panował w latach 90.
Chcemy wrócić do ery PlayStation 1 i PlayStation 2, kiedy gry nie były tak duże, budżety nie były tak wysokie, zarządzanie zespołem było łatwe, a wszyscy deweloperzy byli pełni pasji, kreatywni i doświadczeni. To trochę jak większa gra indie, ale z budżetem i doświadczeniem - wszystko jest zintegrowane, od momentu naciśnięcia przycisku Start do napisów końcowych.
Ludzie ze studia S-Game potwierdzili, że mają ambitne cele. Black Myth: Wukong zawiesiło poprzeczkę bardzo wysoko, ale to tylko zmotywowało twórców i pozwoliło im na znacznie więcej. Jak wskazuje Eurogamer, zarówno hit od Game Science, jak i Phantom Blade Zero otrzymały spore wsparcie od Tencentu. Wukong zdołał osiągnąć wynik około 25 milionów sprzedanych kopii w 6 miesięcy, a S-Game twierdzi, iż 30 milionów w pół roku jest jak najbardziej możliwe.
Wszyscy teraz zdają sobie sprawę, że istnieje potencjał, aby gra wyprodukowana w Chinach miała 30 milionów sprzedanych kopii w ciągu pół roku
Phantom Blade Zero trafi na PlayStation 5 oraz PC. Data premiery ma zostać ujawniona w tym roku.