Grafika i wydajność w Atomfall na konsolach oraz PC. Są plusy, ale też duże problemy z jakością

Postapokaliptyczna przygoda od twórców Sniper Elite ukaże się już za moment. Tymczasem Digital Foundry przeanalizowało techniczną stronę Atomfall na PS5, PS5 Pro, XSX|S oraz PC.
Premiera Atomfall odbędzie się już jutro, wiec jest to idealny moment na zapoznanie się ze stanem technicznym gry. Digital Foundry przygotowało analizę grafiki i wydajności na konsolach obecnej generacji oraz PC. Czy Rebellion zaoferuje nam lepsze wrażenia niż to, co widzieliśmy w Sniper Elite?
Atomfall posiada tylko jeden tryb graficzny na konsolach. W przypadku PlayStation 5 i Xbox Series X otrzymujemy dynamiczną rozdzielczość w zakresie od 1440p do 1800p i 60 klatek na sekundę. Gracze PS5 Pro mogą z kolei liczyć na wyższe wartości - 1440p-2160p (i też 60 FPS), dzięki czemu obraz jest momentami zdecydowanie ostrzejszy. Na Xboksie Series S twórcy zdecydowali się zastosować natywną rozdziałkę 1080p, lecz pojawiło się ograniczenie do 30 klatek na sekundę. Warto jednak zaznaczyć, że Atomfall działa bardzo płynnie na każdej konsoli, a spadki animacji praktycznie nie występują.




O ile płynność jest solidna, to nie można powiedzieć tego samego o grafice. Atomfall cierpi na podobne bolączki co Sniper Elite, m.in. słabe odbicia, niskiej jakości tekstury oraz duże problemy z antyaliasingiem. Podczas gry musimy być przygotowani na widoczne migotanie krawędzi. Digital Foundry wskazuje, że jest to nieco mniej zauważalne na PlayStation 5 Pro, co wynika z wyższej rozdzielczości niż na innych konsolach. Mimo to problem cały czas jest. Warto zaznaczyć, że Atomfall będzie dostępne również na poprzedniej generacji.
Zachęcam do obejrzenia całego materiału Digital Foundry.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Atomfall.