Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition notuje mocny start w Japonii. Ranking Famitsu nie zostawia złudzeń

Wiosna to idealny czas na odrabianie growych zaległości - zwłaszcza że większych nie brakuje. Wiele osób sięga po tytuły, które przegapili wcześniej, a deweloperzy powoli rozkręcają maszyny marketingowe przed prawdziwym wysypem premier, który tradycyjnie czeka nas w kolejnych miesiącach. Japońscy gracze najwyraźniej myślą podobnie, bo w ich zakupach widać zarówno świeżość, jak i potrzebę domknięcia pewnych rozdziałów z zeszłego roku.
Potwierdza to nowy ranking sprzedaży przygotowany przez redakcję Famitsu, obejmujący przedostatni tydzień marca. To jeden z najbardziej wiarygodnych barometrów tego, co aktualnie przyciąga uwagę graczy w Kraju Kwitnącej Wiśni. W zestawieniu znalazło się sporo niespodzianek - widać, że japońscy fani nie boją się nowości, ale chętnie też sięgają po produkcje z Zachodu. Sprawdźcie pierwszą dyszkę!
Sprzedaż gier w Japonii (17.03 - 23.03)




- [NS] Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition – 74 689
- [PS5] Atelier Yumia – 27 810
- [NS] Atelier Yumia – 26 315
- [PS5] Monster Hunter Wilds – 20 261 (w sumie: 763 490)
- [PS5] Assassin’s Creed Shadows – 17 701
- [NS] Super Mario Party Jamboree – 9214 (w sumie: 1 237 762)
- [PS4] Atelier Yumia – 6949
- [PS5] Bleach Rebirth of Souls – 6079
- [NS] Minecraft – 5876 (w sumie: 3 838 839)
- [NS] Donkey Kong Country Returns HD – 5803 (w sumie: 237 853)
Największym zwycięzcą jest bez wątpienia Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition, które zadebiutowało od razu na pierwszym miejscu listy. Co więcej, całe podium przypadło nowym produkcjom. Jeszcze ciekawszy jest jednak fakt, że w pierwszej dziesiątce znalazł się Assassin’s Creed Shadows - tytuł mocno zakorzeniony w zachodniej tradycji, ale osadzony w Japonii, co bez wątpienia pomogło mu zyskać zainteresowanie lokalnej społeczności.