Wiedźmin 4. CD Projekt RED kładzie duży nacisk na kreację świata. Twórcy odsłaniają kulisy produkcji

Wiedźmin 4 powstaje i nie ma wątpliwości, że gdy kiedyś się ukaże, gracze będą spędzać wiele godzin nie tylko na poznawaniu nowej historii Ciri, ale i przeczesywać wszystkie zakamarki wykreowanych krain. Twórcy mają tego świadomość i dokładają starań, aby uczucie immersji i wiarygodności świata była jak największa.
Chociaż Wiedźmin 4 nie ukaże się wcześniej niż w 2027 roku, CD Projekt RED nie tylko chętnie udziela wywiadów, które mają wzbudzić zainteresowanie produkcją, ale i organizuje podkasty przybliżające kulisy powstawania i dostarczające ciekawych informacji.
W najnowszym 16. odcinku AnsweRED przedstawiciele studia w postaci starszego menedżera komunikacji, Pawła Burzy, reżysera gry, Sebastiana Kalemby, dyrektora artystycznego ds. środowiska, Michała Janiszewskiego i kierownika ds. produkcji inżynieryjnej. Jana Hermanowicza, ujawnili, czym się kierują, tworząc świat w produkcjach CD Projekt RED, w tym w Wiedźminie 4.




Deweloperzy chcą, aby wykreowane przez nich środowisko były wiarygodne i spójne ze sobą, co jest zasługą nie tylko dopasowania do siebie poszczególnych elementów, ale też organizacji. Jest to praca, w którą zaangażowani są nie tylko artyści, ale też osoby odpowiedzialne za budowę misji i narracji. Dlatego oprócz możliwości, jakie daje Unreal Engine 5, na którym powstaje wyczekiwany tytuł, twórcy opracowali własne narzędzia, które ułatwiają i przyspieszają proces tworzenia.
Mamy ogromny zespół, który dba o wiarygodność, ponieważ, jak mówiłeś, nawet linia drzew musi być stworzona w szczególny sposób. Mamy więc pewne narzędzia, które nas wspierają, i tworzymy wewnątrz naszego zespołu budującego świat, narzędzia, które sprawią, że nasza praca będzie trochę szybsza i trochę bardziej, powiedziałbym, łatwiejsza do zaludnienia całego świata.