Więcej remasterów gier z PS3 i Xbox 360? Nightdive Studios chce przywrócić kolejne produkcje

Gry
2684V
Haze
Mateusz Kucharski | 01.04, 19:19
PS3 X360

Nightdive Studios wyraziło chęć przygotowania remasterów gier, które utknęły na PlayStation 3 i Xbox 360. Nie straszna jest nawet skomplikowana architektura konsoli Sony.

Praktycznie każdego miesiąca dowiadujemy się o kolejnych remasterach lub remake'ach. W niektórych przypadkach odświeżenia są jak najbardziej zasadne, gdyż mowa o starszych i niedostępnych na PS5 oraz XSX|S grach. Czasami jednak otrzymujemy skromne ulepszenia produkcji, które pierwotnie zadebiutowały zaledwie kilka lat temu. Serwis Video Games Chronicle przeprowadził wywiad z szefami Nightdive Studios, którzy wprost powiedzieli, że ekipa jest gotowa do przywrócenia kolejnych tytułów. Tym razem z ery PlayStation 3 i Xbox 360.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nightdive Studios to firma odpowiadająca za produkcję m.in. Turok Remastered, System Shock Remake,S tar Wars: Dark Forces Remaster, The Thing: Remastered, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster i kilku innych projektów. Larry Kuperman opowiedział więcej o strategii studia odnośnie remasterów z PS3 / X360.

Zaczęlibyśmy od zadania kilku pytań: Czy to była ekskluzywna gra na Xbox 360, czy była dostępna wersja na PC? Ponieważ to zmienia pewne rzeczy. Czy mamy kod źródłowy? Jeśli tak, jaka jest jego jakość? A co z zasobami? Nad tym właśnie się zastanawiamy. W tamtej epoce pojawiło się kilka naprawdę dobrych gier, które nie powinny zostać utracone.

Stephen Kick (prezes Nightdive) wspomniał o Haze, jako przykładzie gry, która powinna zostać odświeżona. FPS z 2008 roku jest dostępny wyłącznie na PlayStation 3, wersje PC i X360 zostały anulowane. Co więcej, firma ma poradzić sobie z grami z PS3. Warto przypomnieć, że konsola Sony znana była ze skomplikowanej architektury.

jeśli dojdziemy do tego punktu – a właściwie powinienem powiedzieć: kiedy dojdziemy – do gier z ery PS3, będzie to wyzwanie, z którym musimy się zmierzyć. Ale myślę, że mamy już wystarczające doświadczenie, aby zrobić solidny remaster gier z PlayStation 3.

Kluczową rolę odgrywają nie tylko umiejętności pracowników Nightdive Studios, ale także autorski silnik KEX.

Druga kwestia to zalety posiadania własnego silnika, co stanowi naprawdę istotną część historii Nightdive. Dzięki temu, że mamy własny silnik, możemy robić rzeczy, które inaczej byłyby niemożliwe.

Źródło: VGC

Komentarze (31)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper