The Last of Us Part II Remastered na PC to „rozczarowanie”? Zobaczcie porównanie z PS5

Gry
4695V
The Last of Us Joel
AlbertWokulski | Wczoraj, 09:30
PS5 PC

The Last of Us Part II Remastered zadebiutowało na PC, ale nie wszyscy są zachwyceni najnowszym wydaniem. Porównanie pokazuje skromne różnice i twórcy mogli najwidoczniej wyciągnąć więcej z tego świata.

W 2025 roku nie brakuje nowych gier PlayStation, ale duża część produkcji debiutuje na PC. The Last of Us Part II Remastered to kolejna propozycja, która choć początkowo była dostępna wyłącznie na PlayStation 5, to jednak teraz możemy z tym tytułem zapoznać się także na komputerach osobistych.

Dalsza część tekstu pod wideo

Digital Foundry potwierdza, że The Last of Us Part II Remastered na PC robi „bardziej pozytywne pierwsze wrażenie” od The Last of Us Part I Remastered, ponieważ gra nie mierzy się z „ekstremalnymi problemami”. Twórcy jednak nie wykorzystali pełnego potencjału produkcji i nadal pojawiają się pewne niedoskonałości.

Świetnym przykładem jest menu opcji gry, które wygląda inaczej, ale w rzeczywistości oferuje ten sam zestaw ustawień, co poprzedni port - z kilkoma nowymi dodatkami, w tym generowaniem klatek DLSS i dynamicznym skalowaniem rozdzielczości, to ostatnie pochodzi z bibliotek Nixxes. Podobnie jak w poprzedniej grze, jest tu mnóstwo opcji do dostosowania, ale skalowanie jest minimalne, wykraczające poza możliwości wersji na PlayStation 5. Cienie przestrzeni ekranu i cienie kontaktowe to jedne z niewielu godnych uwagi dodatków, które zapewniają niewielki wzrost wizualizacji - wspomagany przez wyższą ogólną jakość obrazu, którą można uzyskać na platformie PC dzięki działaniu w dowolnych rozdzielczościach.

The Last of Us Part II Remastered jest również bardzo wymagające dla PC – oficjalne wymagania systemowe sugerują RTX 3060 do rozgrywki w rozdzielczości 1080p przy 60 fps, ale takie ustawienia oferują gorszą jakość względem PlayStation 4. RTX 3060 nie oferuje także stałej rozgrywki w 60 klatkach na sekundę.

Twórcy tym razem nie męczą graczy bardzo długą kompilacją shaderów, jednak teraz odbywa się to na dwa sposoby – na początku jesteśmy świadkami krótkiego loadingu, a później całość dzieje się w czasie rzeczywistym. Ma to jednak swoje konsekwencje, ponieważ w tej sytuacji PC mierzy się z „nagłym, ekstremalnie wysokim wykorzystaniem CPU”.

Digital Foundry podkreśla, że The Last of Us Part II na PC powinno wyglądać i działać lepiej. Gracze mogą liczyć na lepszą jakość względem Part I na PC w dniu debiutu, jednak to nadal nie jest oczekiwana jakość.

Źródło: Digital Foundry

Komentarze (47)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper