God of War miał zostać wydany wcześniej. Były szef PlayStation ujawnia szczegóły

Gry
2617V
God of War wkurzony Kratos
Mateusz Kucharski | 09.04, 17:09
PS4

"Wiele rzeczy po prostu nie działało". Shuhei Yoshida omawia sytuację związaną z opóźnieniem God of War 2018. Tytuł miał ukazać się pół roku wcześniej.

God of War z 2018 roku zmienił oblicze serii. Nie tylko pod względem rozgrywki, ale także opowiadanej historii. Santa Monica Studio doskonale zrealizowało swoją wizję, co zaowocowało bardzo wysokimi ocenami i świetną sprzedażą. Jak się jednak okazuje, gra miała ukazać się wcześniej. Były szef SIE Worldwide Studios wyjaśnia, dlaczego zdecydowano się na opóźnienie premiery.

Dalsza część tekstu pod wideo

Shuhei Yoshida udzielił wywiadu dla serwisu Game File, w którym przyznał, iż miał okazję grać w God of War sześć miesięcy przed pierwotną datą wydania. Japończyk był "przerażony" niektórymi aspektami, dlatego podjął starania, aby opóźnić debiut o kolejne 6 miesięcy - na 20 kwietnia 2018 roku.

Byłem przerażony. Nie powiedziałem, że gra była okropna. Więc na czym dokładnie polegał problem? To była jedna z największych gier w produkcji. Firma miała ogromne oczekiwania i zaprezentowała niesamowitą zapowiedź. Ale to było jakieś sześć miesięcy przed planowaną premierą w 2017 roku. Odwiedziłem studio, a Cory Barlog zrobił prezentację i pozwolił mi zagrać. Gra była może w 80% ukończona. Ale miałem ogromny problem z przejściem poziomu, który Cory chciał mi pokazać. Wróg strzelał do mnie zza kamery. Poczułem, że to niesprawiedliwe. Do tego dochodziły problemy z płynnością. Wiele rzeczy po prostu nie działało.

Myślałem o czasie, który został zespołowi, o wszystkich oczekiwaniach ze strony firmy, a może nawet graczy, pomyślałem: „To jest problem.” Ale ponieważ Cory to tak kreatywny facet, bardzo miły, pełen pasji człowiek, nie mogłem mu tego powiedzieć wprost. Chociaż moja mimika wyrażała już pewne obawy. Po spotkaniu wróciłem do biura producentki, Shannon Studstill, i powiedziałem do niej: „Mamy problem”. I ostatecznie udało nam się przesunąć premierę gry. Gra była planowana na październik tamtego [2017] roku. Przesunęliśmy ją na kwiecień następnego roku. Czyli dodatkowe sześć miesięcy. To naprawdę pomogło zespołowi dopracować grę.

Ostatecznie God of War 2018 stał się jedną z najlepszych gier, jakie zadebiutowały na ósmej generacji konsol. Produkcja zdołała nawet pokonać Red Dead Redemption 2 w walce o tytuł GOTY 2018.

Źródło: Games Radar

Komentarze (14)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper