Nintendo Switch 2 vs GameCube. Porównanie grafiki i wydajności w trzech klasycznych grach

Czy emulacja gier z GameCube na Nintendo Switch 2 zapewni znaczne ulepszenia? Digital Foundry sprawdziło działanie trzech produkcji.
Jedną z nowości, które zostały zaprezentowane w trakcie pokazu Direct była zapowiedź dodania gier z konsoli Nintendo GameCube do abonamentu Nintendo Switch Online + Expansion Pack (tylko na Nintendo Switch 2). Japończycy potwierdzili wówczas, że możemy liczyć na lepszą jakość, ale co tak naprawdę zagwarantuje nam emulacja? Digital Foundry przetestowało działanie The Legend of Zelda: The Wind Waker, Soulcalibur II oraz F-Zero GX na Switchu 2.
Największą zmianą jest oczywiście wyższa rozdzielczość. Wszystkie trzy gry działają w natywnym 1280x900p (z późniejszym skalowaniem do max. 4K), więc obraz jest zdecydowanie ostrzejszy i wyraźniejszy. Do tego dochodzi jeszcze opcja wide-screen, dzięki której pozbędziemy się czarnych pasów po bokach ekranu. I tu w zasadzie kończą się zauważalne różnice.




Gry w dalszym ciągu działają w takiej płynności, jak na konsoli Nintendo GameCube. Oznacza to, że Soulcalibur II oraz F-Zero GX pozwolą na rozgrywkę w 60 FPS, ale w Zeldzie jesteśmy skazani na 30 klatek. Digital Foundry zwróciło również uwagę, że The Wind Waker cierpi na nierówny frame-pacing, który może prowadzić do lekkich przycięć.
Materiał Digital Foundry możecie obejrzeć poniżej, a fragment dotyczący analizy grafiki i wydajności rozpoczyna się od 07:14.