Nintendo Switch 2 jednak nie będzie wspierać VRR w trybie zadokowanym? Nowe informacje w tej sprawie

Technologie
2219V
Nintendo Switch 2 Nintendo Today
Maciej Zabłocki | 17.04, 11:34
NS2

Nintendo Switch 2 może nie oferować jednej z kluczowych funkcji graficznych, która miała wyróżniać nową konsolę – chodzi o VRR (Variable Refresh Rate), czyli zmienną częstotliwość odświeżania w trybie stacjonarnym.

Użytkownicy forum ResetEra zauważyli, że z oficjalnych stron Nintendo w USA i Kanadzie zniknęła wzmianka o VRR w trybie dokowania. Jeszcze do niedawna opis konsoli informował o wsparciu dla 4K, HDR, VRR i 120 klatek na sekundę podczas gry na kompatybilnych telewizorach. Teraz jednak zapis został zmodyfikowany – pozostały tylko informacje o HDR i 120 FPS.

Dalsza część tekstu pod wideo

Co ciekawe, brytyjska wersja strony Nintendo nadal zawiera pierwotną wersję opisu, co tylko pogłębia zamieszanie. Na ten moment nie wiadomo, czy zmiana wynika z błędu edytorskiego, czy też z ograniczeń technicznych konsoli w trybie stacjonarnym.

Wiele wskazuje na to, że problem może wynikać z konwersji sygnału – handheldowy ekran Switcha 2 korzysta z DisplayPort 1.4 z natywnym wsparciem dla NVIDIA G-SYNC, natomiast po podłączeniu do stacji dokującej sygnał przesyłany jest przez HDMI, które może nie obsługiwać VRR w tej konfiguracji. W praktyce oznaczałoby to, że chociaż handheld będzie oferował płynność zbliżoną do PCtowych standardów, to w trybie TV gracze mogą być zmuszeni do sztywnego FPS‑u – co przy 4K i wymagających grach może skutkować mniej komfortową rozgrywką. 

To niejedyna niepokojąca informacja o nadchodzącej konsoli. Jak donoszą nowe źródła, ani The Legend of Zelda: Breath of the Wild, ani Tears of the Kingdom w wersjach na Switcha 2 nie będą wspierać kopii zapasowych w chmurze w ramach Nintendo Switch Online. Transfer zapisów z oryginalnego Switcha będzie możliwy, ale tworzenie nowych zapisów w chmurze wciąż pozostanie zablokowane.

Czekamy na oficjalny komentarz Nintendo, który powinien rozwiać wątpliwości. Jeśli VRR rzeczywiście zostanie ograniczone do trybu przenośnego, będzie to spory zawód dla graczy liczących na pełne wsparcie współczesnych technologii obrazu.

Źródło: WCCFTech

Komentarze (51)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper