Cyberpunk 2077 z DLSS na Nintendo Switch 2! Polski hit jako pierwszy pokaże co potrafi technologia NVIDII

To już oficjalne! Znamy pierwszy tytuł, który będzie miał zaimplementowaną technologię DLSS na Nintendo Switch 2.
Połączenie sił NVIDII i Nintendo przy produkcji Switcha 2 było ekscytującą informacją nie tylko z uwagi na to, że najnowsza konsola Japończyków zaliczy zauważalny skok jakości, ale też pozwoli cieszyć się lepszą płynnością w tytułach third-party, której obecność na poprzedniku była okupiona różnymi kompromisami.
Teraz jednak deweloperzy, którzy zdecydują się przenieść swoje produkcje na Nintendo Switch 2, nie będą musieli się aż tak martwić o jednoczesne zachowanie płynności i jakości oprawy, gdyż sprzęt otrzymał dedykowaną wersję DLSS i na pierwsze efekty nie trzeba będzie długo czekać.




Pierwszym tytułem wyposażonym w tę słynną technologię skalowania obrazu będzie Cyberpunk 2077. Informację tę ujawniła redakcja Eurogamer.net, a dokładniej jej przedstawiciele z Digital Foundry, którzy otrzymali ją od samego CD Projekt RED.
Używamy wersji DLSS dostępnej dla sprzętu Nintendo Switch 2, zasilanej rdzeniami Tensor firmy Nvidia. Gra wykorzystuje DLSS we wszystkich czterech trybach: w trybie przenośnym i dokowanym, a także w wariantach wydajności i jakości każdego z nich.
Celem CD Projekt RED jest zapewnić użytkownikom Nintendo Switch 2 różnych trybów graficznych dla obu możliwych opcji korzystania z konsoli. Dlatego po podłączeniu jej do telewizora, gracze otrzymają tryb jakości w 30 klatkach i wydajności w 40 fpsach, który prawdopodobnie będzie dostępny jedynie dla wyświetlaczy 120 Hz. Wyjściową rozdzielczością w obu przypadkach jest 1080p z aktywnym dynamicznym skalowaniem rozdzielczości i DLSS.
Natomiast podczas gry w przenośnej formie sytuacja wygląda nieco inaczej. Chociaż tryb jakości nadal ma zapewnić 1080p/30 FPS przy DLSS i dynamicznym skalowaniu rozdzielczości, to performance mode ma już oferować 720p i 40 klatek przy 120 Hz.
CD Projekt RED ujawniło również, że skalowanie może być na poziomie 2x lub wyższym, co oczywiście będzie zależało od obciążenia GPU. Natomiast wstępne pomiary dokonane przez Digital Foundry na prezentowanym, krótkim materiale wideo wskazują, że rozdzielczość wejściowa w trybie jakości, aby utrzymać 30 klatek na sekundę, wahała się między 540p a 1080p. Zatem w trybie wydajności przy skalowaniu 2x obraz powinien być wyświetlany w przedziale 360p-720p.
Kompatybilność z DLSS była wspomniana przez Nintendo i Nvidię w poprzednich materiałach PR, ale jego użycie w Cyberpunku 2077 (i to zarówno w konfiguracji przenośnej, jak i stacjonarnej) jest naszym pierwszym potwierdzeniem zastosowania tej technologii w tytule premierowym. Jednak widzimy nieco inne wykorzystanie DLSS w porównaniu z PC. Tam zazwyczaj elementy post-processingu są renderowane w tej samej rozdzielczości wyjściowej. Tak więc, jeśli generujesz 1080p z obrazu 540p, nadal istnieją komponenty obrazu, które powinny być renderowane w pełnym 1080p.
Może się okazać, że Cyberpunk 2077 nadal renderuje te elementy post-processingu w rozdzielczości wejściowej, co może wyjaśniać, dlaczego jesteśmy w stanie zobaczyć oczywiste schodkowe krawędzie, które umożliwiają liczenie pikseli.
Warto przypomnieć, że Cyberpunk 2077: Ultimate Edition trafi na Nintendo Switch 2 w dniu premiery konsoli, czyli 5 czerwca 2025 roku.