Blade Runner od twórców Until Dawn!? Wyciekły szczegóły gry

Twórcy Until Dawn, serii The Dark Pictures czy też The Quarry pracowali nad grą w uniwersum Blade Runner. Redakcja Insider Gaming ujawniła konkrety dotyczące projektu.
Fani uniwersum Blade Runner nie będą zadowoleni z tej informacji. Supermassive Games pracowało nad niezapowiedzianą produkcją w znanym IP, jednak tytuł został anulowany – Mike Straw dotarł jednak do bardzo ciekawych szczegółów.
Blade Runner: Time To Live to „skupiona na postaciach, filmowa, przygodowa gra akcji”, w której gracze mieli wcielić się w Blade Runnera. Akcja miała rozgrywać się w 2065 roku, a deweloperzy przygotowywali historię single-player na 10-12 godzin – twórcy chcieli przygotować „wciągającą historię łączącą filozoficzne wątki Blade Runnera” z rozgrywką znaną z gatunku przygodówek akcji.




Faza przedprodukcyjna rozpoczęła się we wrześniu 2024 r., a główny zespół składał się z osób, które pracowały nad The Quarry. Zakończenie fazy przedprodukcyjnej zaplanowano na marzec 2025 r., a zakończenie prototypowania na wrzesień 2025 r.
Nowy Blade Runner miał zadebiutować we wrześniu 2027 roku na PlayStation 5, Xboksach Series X|S, komputerach osobistych oraz konsolach nowej generacji od PlayStation i Xboksa. Gra miała otrzymać budżet na poziomie 45 mln dolarów, a 9 mln dolarów miało pochłonąć samo nagranie materiałów z aktorami. Ta kwota jednak nie obejmowała muzyki, praw do wizerunku i opłat dla wykonawców, testerów oraz lokalizacji.
W trzecioosobowej przygodowej grze akcji Blade Runner: Time To Live gracze wcielą się w So-Lange, zabytkowy model Nexusa-6, który „w niewytłumaczalny sposób wciąż żyje znacznie dłużej niż wynosi jego ograniczona żywotność”.
„Podróż z tętniącego życiem podmiejskiego Nowego Zurychu 2065 roku do niesamowitych pozostałości zapomnianego świata poza nim” - czytamy w opisie z dokumentów. „Pod rozkazami przejścia na emeryturę Rev, tajemniczego i bezwzględnego przywódcy podziemnej sieci replikantów, zostajesz zdradzony i pozostawiony na śmierć w brutalnie wrogim środowisku”.
Twórcy planowali przygotować cztery filary rozgrywki: skradanie, walkę, eksplorację i śledztwo oraz dramatyczną interakcję postaci. Studio chciało także stworzyć „autentyczne, mocne i przejmujące” dialogi. W dokumentacji pojawiają się odniesienia dotyczące ulepszenia umiejętności czy też zdolności, wykorzystywania wspomnień z przeszłości do zrozumienia fabuły czy też korzystania z technologii do ukończenia śledztwa.
Nowy Blade Runner według jednego ze źródeł, który znajdował się „blisko rozwoju gry” był „raczej imponujący”. Dlaczego gra została anulowana? Winny jest podobno właściciel praw do marki – Alcon Entertainment. Dziennikarz otrzymał dokładne informacje, dlaczego zdecydowano się nie rozwijać produkcji, ale ze względu ochronę źródła, zdecydowano się nie publikować tych szczegółów – gra została anulowana pod koniec zeszłego roku.