The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered porównane na konsolach. Sprawdzono jakość i wydajność

Gry
3245V
The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered
Mateusz Kucharski | Wczoraj, 15:17
PS5 XSX|S PC

Remaster Obliviona natychmiast stał się wielkim hitem, ale jak z grą radzą sobie obecne konsole? Sprawdźcie najnowsze porównanie.

Ostatnio informowaliśmy o materiałach, dzięki którym z łatwością można zobaczyć bezpośrednie różnice między oryginalnym Oblivionem a remasterem od Virtuos. Zmiany są wprost ogromne. Kultowy RPG prezentuje się znacznie lepiej, ale co z kwestiami technicznymi na konsolach? ElAnalistaDeBits sprawdził grafikę i wydajność na każdym sprzęcie obecnej generacji.

Dalsza część tekstu pod wideo

Poniżej możecie zobaczyć, jak konsole PlayStation 5, PlayStation 5 Pro oraz Xbox Series X|S radzą sobie z The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered. Wszystkie urządzenia (oprócz Series S) posiadają dwa tryby graficzne - jakości i wydajności. Oba celują w 4K (upscaling z 1440p), przy czym w trybie quality mamy nieco wyższe wartości dynamicznej rozdzielczości. No i oczywiście ograniczenie do 30 FPS.

Tryb jakości (30 FPS):

  • PS5 Pro: ~1440p (w budynkach), 1270p~1080p (na zewnątrz) | upscaling do 4K
  • PS5: ~1440p (w budynkach), 1227p~1080p (na zewnątrz) | upscaling do 4K
  • XSX: ~1440p (w budynkach), 1189p~1080p (na zewnątrz) | upscaling do 4K
  • XSS: ~900p-720p (w budynkach), 531p~360p (na zewnątrz) | upscaling do 1260p

Tryb wydajności (60 FPS):

  • PS5 Pro: ~1440p (w budynkach), 1227p~1080p (na zewnątrz) | upscaling do 4K
  • PS5: ~1440p-1227p (w budynkach), 1080p~864p (na zewnątrz) | upscaling do 4K
  • XSX: ~1440p-1227p (w budynkach), 1080p~864p (na zewnątrz) | upscaling do 4K

ElAnalistaDeBits podkreśla, że PS5 i XSX oferują podobne ustawienia graficzne, a różnice w rozdzielczości są praktycznie niezauważalne podczas normalnej rozgrywki. PlayStation 5 Pro gwarantuje z kolei nieco wyższą rozdziałkę niż podstawowe konsole, a także bardzo drobne usprawnienia niektórych elementów (np. zasięg rysowania obiektów i oświetlenie). Każda konsola ma momentami problem z utrzymaniem stałych 60 klatek w trybie wydajności. Warto przypomnieć, że w The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered wykorzystany został Unreal Engine 5.

Pełne porównanie możecie zobaczyć poniżej.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered.

Źródło: YT: ElAnalistaDeBits

Komentarze (96)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper