"Sprzedaż na PC znacznie przekroczyła nasze oczekiwania". Twórca Metaphor: ReFantazio nie kryje zaskoczenia

Reżyser gry nominowanej do GOTY 2024 odniósł się do wyniku sprzedaży na PC. Metaphor: ReFantazio okazało się większym sukcesem niż przewidywali twórcy.
Metaphor: ReFantazio to jedna z najwyżej ocenianych gier zeszłego roku. jRPG od Atlusa, Studio Zero i Segi już pierwszego dnia osiągnął wynik miliona sprzedanych kopii, a średnia na Metacritic recenzji wyniosła aż 94%. Później było jeszcze ciekawiej, gdyż gra została nominowana do nagrody Game of the Year 2024, choć ostatecznie statuetkę zdobył Astro Bot. Sukces Metaphor: ReFantazio był niemałym zaskoczeniem.
Katsura Hashino (reżyser) przyznał w wywiadzie dla japońskiego serwisu 4Gamer, że gry Atlusa od zawsze były kojarzone przede wszystkim z konsolami, ale Metaphor poradził sobie na PC znacznie lepiej niż przewidywali twórcy. Niestety nie przekazano konkretnych statystyk. Hashino jest bardzo zadowolony z rezultatu i wspomina, że liczba graczy na komputerach cały czas rośnie.




Z badań wynika, że z roku na rok rośnie liczba użytkowników grających w gry Atlusa na PC. Tendencja ta jest wyraźna nawet w długoterminowych danych z ostatnich pięciu czy dziesięciu lat. Wygląda na to, że wiele osób z niecierpliwością czekało na wydania na PC, a liczba pobrań [Metaphor: ReFantazio] z platform takich jak Steam znacznie przekroczyła nasze oczekiwania.
Metaphor: ReFantazio jest dostępne na PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series X|S oraz PC.