Cyberpunk 2077 na Nintendo Switch 2 nie powtórzy problemów z PS4 i XOne. Gra jest „lepsza” względem oryginału

CD Projekt RED przygotowuje się do premiery Cyberpunka 2077 na nowej platformie. Czy gra może działać lepiej względem wersji na poprzednią generację? Studio nie ma wątpliwości.
Cyberpunk 2077 w dniu pierwotnej premiery działał fatalnie na PS4 i XOne. Gra została nawet usunięta z PlayStation Network i dopiero wielomiesięczna praca studia sprawiła, że produkcja oferowała oczekiwaną jakość na wszystkich sprzętach.
CD Projekt RED wierzy jednak, że Cyberpunk 2077 nie powtórzy problemów w przypadku premiery wersji na Nintendo Switcha 2 – Tim Green, inżynier z polskiego studia, rozmawiał z redakcją Game File i potwierdził dobre informacje:




Obecnie celujemy w rozdzielczość 1080p w trybie jakości na telewizorze, trybie wydajności na TV i trybie jakości w wersji przenośnej – i celujemy w 720p w trybie wydajności w wersji handheld.
Zdaniem przedstawiciela CD Projekt RED Switch 2 w docku oferuje większą moc, ale niezależnie od sytuacji „[gra] nadal wykorzystuje Deep Learning Super Sampling (DLSS), gdy gracze gra w produkcję w podróży”, co ma pozytywnie wpłynąć na jakość rozgrywki.
Tim Green potwierdził, że polskie studio od premiery Cyberpunk 2077 znacząco usprawniło grę i najnowsza wersja przygotowana na Nintendo Switcha 2 korzysta z wszystkich ulepszeń.
Cyberpunk 2077 spotkał się z ogromnym zainteresowaniem, ponieważ wciąż ulepszaliśmy grę. Wprowadzając Ultimate Edition na Nintendo Switch 2, mogliśmy budować na tej już solidnej podstawie. Oczywiście, rozwój nadal wiązał się z wyzwaniami, jak każdy proces rozwoju, ale ostrożnie wybieraliśmy kompromisy, aby nie naruszyć wizji gry.
CD Projekt RED w przypadku opracowania Cyberpunk 2077 na Nintendo Switcha 2 nie musiało „walczyć” z problemami, które pojawiły się w przypadku poprzedniej generacji:
Nie musieliśmy walczyć ze zmieszczeniem się w pamięci. A szybkość pamięci masowej pomogła złagodzić niektóre z początkowych problemów ze strumieniowaniem. Pozwoliło nam to skupić naszą uwagę na ulepszaniu innych rzeczy i jesteśmy bardzo zadowoleni z rezultatu.
Dziennikarz Game File potwierdził, że ten komentarz odnosił się do problemów, z którymi Cyberpunk 2077 mierzył się po premierze na PS4 i XOne – w tym czasie gracze narzekali na między innymi wyskakujące lub niedoczytujące się tekstury.
CD Projekt RED korzysta z mocy DLSS we wszystkich czterech trybach Cyberpunka 2077 na Nintendo Switchu 2, a twórcy mogli skorzystać z dostępnych narzędzi przygotowanych przez firmę NVIDIA.