Pierwsza aktualizacja poprawia wydajność w Oblivion, ale do ideału wciąż daleko

Gry
2154V
The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered
Bartosz Dawidowski | Dzisiaj, 09:43
PS5 XSX|S PC

W piątek Bethesda zdążyła opublikować aktualizację dla zremasterowanego Obliviona. Sprawdźmy, jakie profity zapewnia ten patch.

Patch został wydany na konsolach tylko w wersji dla Xbox Series X (posiadacze PS5 i PS5 Pro otrzymają łatkę prawdopodobnie dzisiaj). Aktualizacja wprowadziła na XSX dużą poprawę wydajności (głównie w zakresie frame time'u), ale - tak jak podkreśla DigitalFoundry - wciąż nie jest tutaj idealnie.

Dalsza część tekstu pod wideo

Niestety deweloperom nie udało się ustrzec typowych dla Unreal Engine 5 potknięć i patch przynosi tutaj tylko niewielką ulgę. Oblivion wciąż, nawet z rzeczoną aktualizacją, serwuje zacięcia animacji typowe dla wczytywania kolejnych sektorów lokacji.

Chociaż Bethedzie udało się poprawić frame-time i płynność animacji nawet o średnio ok. 10 klatek na sekundę (widać to w 7 minucie poniższego nagrania), to wciąż występują duże problemy z trybem 60 fps podczas jazdy wierzchowcami. Frame-time jest bardzo nierówny, a animacja potrafi spadać w okolice 30 fps.

Jak widać w 9 minucie nagrania obecnie, dzięki aktualizacji, najlepszy framerate na konsolach w trybie 60 fps, zapewnia XSX (konsola Xbox ma czasem przewagę nawet 15 klatek na sekundę). Spodziewamy się, że PS5 osiągnie poziom XSX, kiedy konsola Sony otrzyma swoją wersję patcha.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered.

Źródło: https://youtu.be/D-BO7u2FaRg

Komentarze (53)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper