Były pracownik Rockstar Games: "Nie publikowałbym kolejnych zwiastunów GTA 6"

Obbe Vermeij twierdzi, że szum wokół Grand Theft Auto 6 jest wystarczający. Były pracownik Rockstar Games wymienił także elementy, z których zrezygnowano podczas tworzenia GTA 4.
Niedługo minie już 1,5 roku od publikacji pierwszego trailera Grand Theft Auto 6. Materiał przekroczył już 250 milionów wyświetleń w serwisie YouTube, a my wciąż czekamy na jakiekolwiek konkrety o następnym zwiastunie. Take-Two Interactive cały czas milczy i wspomina jedynie, że plany odnośnie wydania GTA 6 w tym roku nie zmieniły się. W sekcji komentarzy znajdziemy wiele wypowiedzi graczy, którzy regularnie wracają do zapowiedzi w oczekiwaniu na drugi trailer.
Obbe Vermeij, były pracownik Rockstar Games, który miał duży wkład w tworzenie m.in. San Andreas, Vice City i GTA 4, zamieścił wpis z okazji 17 lat od wydania historii Nico Bellica. Vermeij wspomniał, jakie pomysły zostały porzucone, aby uczynić GTA 4 "prawdziwie next-genową produkcją".




Also:
— Obbe Vermeij (@ObbeVermeij) April 29, 2025
If it was my call I wouldn’t release any additional trailers.
There is more than enough hype around VI and the element of surprise is going to make the release only bigger as an event.
Aby skupić się na dodaniu grze cech nowej generacji, zrezygnowaliśmy z wielu funkcji z San Andreas. Statystyki (kondycja, waga), wiele miast, skradanie się, pływanie podwodne, plecaki odrzutowe, czołgi, rowery, monster-trucki, modyfikacje samochodów, samoloty… Misje zostały zaprojektowane tak, aby pasowały do historii. Wcześniej było odwrotnie. Praca nad wersją PS3 była trudna, więc wiodącą platformą stał się Xbox 360. Rockstar San Diego stworzyło silnik Rage w celu zastąpienia silnika RenderWare. W końcu stworzyliśmy grę sieciową dla 32 graczy, która później ewoluowała w GTA-online.
Deweloper poruszył także temat Grand Theft Auto 6. Gdyby to zależało od niego, Obbe Vermeij nie udostępniałby kolejnych zwiastunów gry. Obecny hype ma być w zupełności wystarczający.
Gdyby to ode mnie zależało, nie wypuściłbym żadnych dodatkowych zwiastunów. Hype wokół [GTA] VI jest już wystarczająco duży, a element zaskoczenia sprawi, że premiera stanie się jeszcze większym wydarzeniem.
I jest w tym trochę racji. Społeczność żyje tematem GTA 6 nawet bez oficjalnych komunikatów ze strony Rockstar Games i Take-Two. Drugi zwiastun jest oczywiście kwestią czasu, ale nie wiadomo, ile będziemy musieli jeszcze poczekać.