Rekordowo niski lag sterowania w NfS: HP
Takie rzeczy z pewnością nie interesują ludzi, którzy grają okazjonalnie, dla przyjemności. Są wśród nas jednak wyczynowcy, dla których kwestie takie jak lag w sterowaniu są niezwykle istotne dla rozgrywki. Właśnie dla Was jest ten news!
Takie rzeczy z pewnością nie interesują ludzi, którzy grają okazjonalnie, dla przyjemności. Są wśród nas jednak wyczynowcy, dla których kwestie takie jak lag w sterowaniu są niezwykle istotne dla rozgrywki. Właśnie dla Was jest ten news!
Digital Foundry, działające w ramach serwisu Eurogamer, wzięło ostatnio na tapetę Need for Speed: Hot Pursuit. Ekipa redaktorów zajęła się kwestią opóźnień w sterowaniu, które występują w każdej grze. Chodzi o przerwę, która zachodzi od wciśnięcia przycisku na padzie, do reakcji w świecie gry.
NfS: Hot Pursuit działa na konsolach z płynnością 30 klatek na sekundę, co powoduje większe problemy z lagiem, w stosunku do tytułów pracujących w 60 FPS-ach. Żadna z gier badanych dotychczas przez Digital Foundry, która działała w 30 FPS-ach, nie mogła popisać się wynikiem mniejszym niż opóźnienie 100 ms. Okazało się jednak, że Criterion udało się pobić tę barierę! W wersji na X360 po naciśnięciu przycisku na padzie muszą upłynąć zaledwie 83 milisekundy, by zaszła reakcja w świecie gry. Oznacza to, że po wciśnięciu np. hamulca gra reaguje na to polecenie po upływie trzech klatek animacji. To absolutny rekord szybkości dla gier działających w 30 FPS-ach! Wg Digital Foundry nie sposób już poprawić tego wyniku.
Filmik z przeprowadzanego testu można obejrzeć tutaj. Zwróćcie uwagę na wersję pecetową, która - przy dobrym sprzęcie - działa w 60 FPS-ach. Tutaj Criterion również popisało się niezwykłym rekordem - lag wynosi tylko 50 milisekund!