Dlaczego Double Fine nie robi gier na PC?
Pozostajemy przy temacie rynku pecetowego. Tim Schafer z Double Fine odpowiedział na pytania graczy, dlaczego Brutal Legend, Costume Quest i Stacking nie pojawią się na "blaszaki".
Pozostajemy przy temacie rynku pecetowego. Tim Schafer z Double Fine odpowiedział na pytania graczy, dlaczego Brutal Legend, Costume Quest i Stacking nie pojawią się na "blaszaki".
Odpowiedzi się pewnie domyślacie - to nieopłacalne. Chociaż Tim Schafer chciałby podzielić się z graczami pecetowymi swoimi dziełami, to nie może tego zrobić. Cytat z oficjalnej strony Double Fine:
"Jako deweloper nie mamy ostatniego słowa w planach wydawniczych dla naszych gier. Decyzja należy tutaj do osoby inwestującej pieniądze, czyli wydawcy. Mamy większość technologii, by wyprodukować pecetowe wersje wszystkich naszych gier, ale wymaga to znacznych nakładów finansowych. Jak dotychczas nasi wydawcy nie zgodzili się na wyłożenie tych funduszy. Nie dlatego, że nienawidzą pecetowego grania, tylko dlatego, że nie widzą w tym wystarczających zysków finansowych".
Tim Schafer podkreślił również chęć zrobienia gry na hardware Nintendo:
"Naprawdę mam nadzieję, ze dostaniemy pewnego dnia szansę zrobienia gry na Wii. (...) Decyzja należy jednak do wydawcy, oni muszą określić w jaką platformę inwestować. Innymi słowy - to nie nasza wina, że nasze gry nie powstają dla konsoli Nintendo".
Szef Double Fine odpowiedział też na pytania fanów w kwestii sequela Psychonauts, Brutal Legend, Grim Fandango i Full Throttle:
"Zrobienie tych sequelów byłoby fajne, ale nie posiadamy praw do żadnej z tych gier, więc nie możemy nic zrobić. Wymyślamy jednak zupełnie nowe rzeczy! I to też jest super."
Jeśli jeszcze nie oglądaliście trailera najnowszego, superowego projektu Schafera, to zapraszam tutaj. Warto to zobaczyć.