Crytek: PC-ty są ograniczane przez konsole
Prezes Crytek, Cevat Yerli, powiedział w wywiadzie dla magazynu Edge, że "Pecety wyprzedzają konsole o jedną generację" pod względem jakości grafiki. Co w związku z tym?
Prezes Crytek, Cevat Yerli, powiedział w wywiadzie dla magazynu Edge, że "Pecety wyprzedzają konsole o jedną generację" pod względem jakości grafiki. Co w związku z tym?
Cevar Yerli podkreślił moc, jaką dysponują dziś drogie pecety. Problem polega na tym, że nic z niej nie wynika, bo deweloperzy zmuszeni są przez realia rynkowe - jak twierdzi prezes Crytek - zajmować się konsolami:
"Dopóki na rynku panuje obecna generacja konsol, trudno będzie wyzwolić potencjał platformy pecetowej. (...) PC z łatwością wyprzedza dziś konsole przynajmniej o jedną generację hardware’u. Jakość gier takich jak Crysis 2 i innych dzieł tworzonych na CryEngine będzie ograniczona możliwościami konsol - nie da się wycisnąć więcej soku z tego owocu. (...) Wielu deweloperów nie uważa dzisiaj pecetów za poważną platformę. Gry sprzedają się lepiej w konsolowych wersjach. Firmy nie będą tworzyć wysokobudżetowych projektów wyłącznie na komputery osobiste, do czasu aż ten rynek nie zacznie generować porównywalnych z konsolami dochodów".
Jest w tym co mówi prezes Crytek sporo prawdy, ale - w mojej opinii - brzmi to trochę jak wymówka, że deweloper nie jest w stanie stworzyć grafiki w Crysis 2, która mogłaby konkurować z tuzami gatunku na konsolach. Co o tym sądzicie?