Project Scorpio. Nowe szczegóły specyfikacji

Project Scorpio został zapowiedziany w ubiegłym roku. Microsoft aktualnie nie przedstawił konkretnych szczegółów specyfikacji urządzenia, ale Brytyjczycy ponownie nie zawiedli i dotarli do gorących konkretów dotyczących sprzętu.
Project Scorpio jest następcą Xboksa One i Xboksa One S, ale Microsoft nie zdecydował się na kolejną generację, a po prostu sprzęt będzie częścią jednej rodziny. W konsekwencji we wszystkie tytuły dostępne na Xboksach One lub Xboksa One S zagramy również na Project Scorpio.
Oferta Tygodnia na Xbox Live. Battlefield 1, Watch Dogs 2, Star Wars: Battlefront, Fru i więcej




Aktualnie Amerykanie nie zdradzają szczegółów sprzętu, ale korporacja wydała specjalny dokument, który ma pomóc deweloperom przygotowywać produkcje w 4K na Project Scorpio. Informacje są ogólnodostępne, więc ze szczegółami postanowili zmierzyć się specjaliści z Digital Foundry.
Brytyjczycy zauważają, że Microsoft w końcu zrezygnował z pamięci eSRAM – należy na pewno wspomnieć, że to właśnie przez eSRAM Xbox One miał na początku spore problemy z osiągnięciem rozdzielczości 1080p. Ciekawostką jest jednak fakt, że chociaż dokument wspomina o rezygnacji z eSRAM, to jednak niektórzy deweloperzy informują, że Project Scorpio nadal będzie wspierać tę pamięć dla zapewnienia odpowiednich wyników Xboksa One.
W tekście Microsoft kolejny raz potwierdza moc na poziomie sześciu teraflopów – Project Scorpio będzie 4,5 razy mocniejsza od Xboksa One. Inżynierowie zaznaczyli również, że urządzenie będzie posiadać cztery razy więcej pamięci podręcznego procesora L2. Specjaliści z DF podkreślają, że w tekście pojawiaj się wzmianka o architekturze GPU, która będzie tak nowoczesna jak co najmniej Polaris od AMD.
Deweloperzy tworząc pozycje na Project Scorpio będą mogli korzystać z techniki wykorzystanej lata temu przy Force Unleashed 2 – demo technologiczne pokazało możliwość wykorzystania GPU do dynamicznego podbijania płynności animacji.
Digital Foundry zaznacza, że Project Scorpio powinien bez najmniejszego problemu radzić sobie ze skalowaniem obrazu z 1080p do 4K, ale należy zauważyć, że wiele tytułów na Xboksie One działa w 900p. Mimo wszystko Microsoft może faktycznie przygotować konsole z „prawdziwym 4K’, ponieważ dokument potwierdza, że bez najmniejszego problemu gry w 1080p będą działać na Project Scorpio w 4K. Przygotowane narzędzia mają pomóc w dynamicznym skalowaniu.
Aktualnie Digital Foundry może potwierdzić – brak ESRAM, wzmocnione pamięć podręczna L2 oraz wsparcie dla technologii kompresji pamięci.
Materiał: New Scorpio Spec Leak: ESRAM Gone, GPU Features Revealed