Assassin’s Creed Origins. Screeny i masa informacji o świecie i systemie walki
Assassin’s Creed Origins stał się faktem a do sieci trafiła masa informacji o nowej odsłonie przygód Asasynów. Wygląda na to, że seria w końcu wraca na właściwe tory i era, w której przyjdzie nam hasać zapowiada się naprawdę niesamowicie.
Na początek nieco o zmianach w systemie walki. Starcia zostały całkowicie przeprojektowane, kładąc większy nacisk na obszary trafień i zajęcie pozycji niż na oparte na refleksie animacje, co zapewnia o wiele większą kontrolę nad każdą potyczką. A ponieważ twoi przeciwnicy też dysponują nieznaną wcześniej swobodą, musisz o wiele większą uwagę niż kiedykolwiek wcześniej przykładać do umiejętności ustawiania się i planowania ataków. Oprócz odświeżonego systemu walki, w grze pojawia się także wskaźnik adrenaliny, który pozwala gromadzić energię w walce i zadawać niszczycielskie ciosy kończące.
W przypadku broni dostępne będą:
BROŃ CIĘŻKA
Zacznij nabierać krzepy – to ciężkie uzbrojenie może ocalić ci życie, o ile tylko zdołasz je unieść. Dzięki solidnemu zasięgowi i potężnym obrażeniom, oręż tego typu świetnie nadaje się do powalania przeciwników. Lub do przecinania ich na pół, jeśli ktoś woli.
MIECZE
Waga i konstrukcja tego rodzaju oręża od klasycznego zestawu miecz plus tarcza, aż po miecze dwuręczne, czyni go idealnym rozwiązaniem w zwarciu, gdy szybko trzeba zadać poważne obrażenia. Korzystanie z miecza jedno- lub dwuręcznego umożliwi ci też tworzenie niepowtarzalnych kombinacji i zadawanie ciosów kończących, więc mądrze wybieraj swoją broń.
BROŃ DRZEWCOWA
Jeśli potrzebujesz umiarkowanie szybkiej broni do walki na dystans, wybierz buławę lub włócznię i ruszaj w miasto. Niezależnie od tego, czy będziesz zadawać wrogom rany cięte czy kłute, obrażenia mogą przejść twoje najśmielsze wyobrażenie, zwłaszcza jeśli będziesz się rozwijać wraz ze swoim orężem.
ŁUKI
Łuk to ważny element twojego arsenału, który pozwala ci swobodnie przechodzić z walki w zwarciu do walki na dużym dystansie. Masz do wyboru szeroki wachlarz łuków, które w różny sposób wpływają na twoje umiejętności w zakresie walki dystansowej, od trafnie nazwanego Łuku Wojownika — który pozwala wystrzelić kilka strzał jednocześnie — aż po wyborowy Łuk Drapieżcy, który pozwala zmieniać trajektorię strzał w locie.
TARCZE
Od kilku zbitych na krzyż desek, aż po pięknie zdobione dzieła sztuki płatnerskiej, tarcze, które znajdziesz w trakcie swoich wędrówek, umożliwią ci parowanie ataków bezpośrednich, pozwolą zdzielić przeciwnika prosto w łeb, albo wyłapać wystrzeloną w twoim kierunku strzałę, którą później możesz dorzucić do własnego kołczanu. W świecie gry aż roi się od tarcz, więc znajdź taką, która dobrze będzie do ciebie pasowała i naucz się wprawnie nią posługiwać.
To nie koniec nowości. Przemierzając Starożytny Egipt natkniemy się na niezliczone ilości oręża, a każda sztuka broni będzie charakteryzowała się innym stopniem rzadkości oraz siłą. Są trzy stopnie rzadkości broni od zwykłej, poprzez rzadką, aż po legendarną. Niezależnie od tego, czy walczysz zwykłą buławą, czy zaawansowanym łukiem wyborowym, każda broń ma swoje mocne strony i charakterystyki, które mają znaczący wpływ na twój styl gry. Im rzadszą zdobędziesz broń, tym większą przewagę zapewni ci ona w walce.
W przypadku fabuły Assassin’s Creed Origins ma mieć do zaoferowania znacznie więcej niż tylko opowieść o początkach Bractwa. W trakcie swoich wędrówek zaangażujemy się w mnóstwo zadań pobocznych podobnych do tych z Wiedźmina, które stworzą szerszy obraz świata i zamieszkujących go ludzi. Będziemy mogli ukończyć tylko wątek fabularny lub zanurzyć się w zadania poboczne. Misje można wykonywać w dowolnej kolejności, a każda z nich ma do zaoferowania własne tło fabularne oraz cele do zrealizowania i - jeśli wieżyć zapewnieniom dewelopera - nie jest w żadnym stopniu podobna do innych.
A jakie lokacje zwiedzimy? Położone u ujścia Delty Nilu, Giza i Memfis to ojczyzna piramid, Sfinksa, a także egipski ośrodek stołeczny z okresu Starego Państwa. Znajdziemy tutaj grobowce i katakumby. Odczytując hieroglify rozwiążemy zagadki starożytnej cywilizacji. Zobaczymy agonię wygnańców, wędrując wśród nieszczęśników zamieszkujących oazę Siwa, jedno z najbardziej samotnych i odległych miejsc w całym Starożytnym Egipcie. Miejsce to położone jest poniżej poziomu morza, przez co klimat jest tam suchy i gorący. Znajdziemy tu świątynie, a nawet nekropolie. Delta Nilu to z kolei kraina wielkich bogactw w miejscu, w którym Nil wpada do Morza Śródziemnego. Spotkamy tu rolników uprawiających pola i zapewniających żywność i rozwój okolicznym miastom, a także żołnierzy i bandytów ciemiężących mieszkańców. OStatnia ze wspomnianych lokacji to Fajum, kolejna z licznych egipskich oaz. Kiedyś znajdowało się tu wielkie morze, po którym zostały już tylko szczątki wielkich pradawnych wielorybów. Jest to również region z bogatą historią, której ślady można znaleźć na każdym kroku.
Powyższe informacje pochodzą z oficjalnej strony gry. Poniżej screeny, bulshoty oraz artworki, które zapowiadają jedną z ciekawszych odsłon od czasu świetnej dwójki i równie dobrego Black Flag.
Gameplay znajdziecie w tym miejscu.