Scalebound nie wstanie z grobu. Spencer wyjaśnia przyczyny zgonu
Wieści, że Scalebound żyje okazują się wielką przesadą. Szef Xbox Phil Spencer potwierdził w wywiadzie, że to już zamknięty temat, do którego nie ma powrotu.
Phil Spencer udzielił wywiadu japońskiemu serwisowi GameWatch, w którym wyjaśnił powody, przez które Scalebound zostało skasowane.
Scalebound w Encyklopedii PPE.pl
Niestety nie ma odwrotu od tej decyzji, za co Phil Spencer przeprosił fanów, tłumacząc, że skasowanie projektu boli nie tylko fanów, ale również jego samego. Dlaczego zatem Microsoft posunął się do tak radykalnego manewru? Szef działu Xbox powiedział, że Scalebound zostało ujawnione zbyt wcześnie, co wywierało ciśnienie na studiu deweloperskim, które chciało wykonać wszystko perfekcyjnie. Takie podejście do projektu powodowało jednak opóźnienia, a finalnie ani studio ani Microsoft nie byli pewni czy efekt końcowy jest tym, na co czekają tak długo fajni. To obustronne rozczarowanie było przyczyną skasowania całego projektu.
Phil Spencer podkreślił, że szanuje Platinum Games i że istnieje opcja, że mógłby w przyszłości znów nawiązać współpracę z Hidekim Kamiyą. Póki co jednak szef działu Xbox stara się wyciągnąć z całej sytuacji nauczkę, tak by nie powtórzyć błędów w przyszłości.
Przy okazji Spencer pochwalił ostatnią twórczość japońskich deweloperów (przede wszystkim autorów Final Fantasy XV), mówiąc że to świetnie, że autorzy z Kraju Kwitnącej Wiśni otwierają się na zachodnie wpływy.