XCOM 2: War of the Chosen mogło zostać XCOM 3. Znamy kompletne szczegóły DLC
Firaxis Games jeszcze przed E3 potwierdziło przybycie na imprezę. Gracze w tej sytuacji obstawiali pojawienie się rozszerzenia do XCOM 2 i podczas PC Gaming Show otrzymaliśmy wstępne informacje oraz zwiastun. Dzisiaj mamy dla Was gorące konkrety o zawartości i pewną ciekawostkę.
XCOM 2: War of the Chosen to wielkie rozszerzenie do XCOM 2 przygotowane przez Firaxis Games. DLC wymaga do działania podstawowej wersji produkcji, a premiera odbędzie się jednocześnie na PlayStation 4, Xboksach One i komputerach osobistych dokładnie 29 sierpnia.
Zwiastun XCOM 2: War of the Chosen
W sprawie rozszerzenia wypowiedział się jeden z projektantów – Jake Solomon – który wspomniał, że przygotowana zawartość wystarczyłaby na „podstawę sequelu”. Studio musiałoby stworzyć nową narrację (historię), jednak pozostała zawartość jest wystarczająca na XCOM 3. Deweloper wspomniał nawet, że część twórców chciało z War of the Chosen stworzyć po prostu trzecią część.
W ostateczności autorzy nie zdecydowali się na tak wielki krok i XCOM 2 dostanie po prostu ogromny dodatek. Autorzy zdradzili również dokładne informacje dotyczące zawartości i zainteresowani mogą liczyć na między innymi nowe misje, rozbudowaną personalizację, tryb wyzwań, a zespół zajął się nawet stworzeniem kolejnych frakcji, klasy bohaterów, czy też „wybrańców”.
Poznajcie wszystkie szczegóły:
- NOWE FRAKCJE I KLASY BOHATERÓW - Ziemski ruch oporu został wzmocniony przez trzy dodatkowe frakcje – Żniwiarzy, Renegatów i Templariuszy. Każda z nich posiada własne niepowtarzalne zdolności i sprzeczne filozofie. Frakcje te dostarczają potężnych bohaterów, którzy pomogą w trakcie misji, oraz udostępniają nowe opcje dostępne w warstwie strategicznej.
- WYBRAŃCY - Wybrańcy to najsprytniejsi wrogowie, z jakimi kiedykolwiek mierzył się XCOM – każdy z nich posiada niepowtarzalne przewagi i słabości, które zostaną wprowadzone w kolejnych kampaniach. Wybrańcy polują na Dowódcę i będą porywać, przesłuchiwać i zabijać żołnierzy XCOM, aby osiągnąć swój cel. Wybrańcy mogą też atakować w warstwie strategicznej i mieszać szyki w globalnych operacjach XCOM. Znajdź i zaatakuj twierdze Wybrańców, aby pokonać ich na dobre.
- NOWE ZAGROŻENIA ZE STRONY OBCYCH I ADVENT-U - Zabójczy nowy obcy, zwany Upiorem, potrafiący tworzyć mroczne kopie żołnierzy XCOM, zakrada się na pole bitwy. Opracuj nowe taktyki, aby stawić czoło jemu, a także wybuchowym atakom Czyściciela ADVENT-u oraz psionicznie doładowanemu Kapłanowi ADVENT-u.
- NOWE OTOCZENIE I CELE MISJI - Weź udział w taktycznych misjach w nowych lokacjach – od miast zrujnowanych po ataku broni biologicznej obcych w trakcie pierwszej inwazji po podziemne tunele i ksenomorficznie przekształcone dzikie ostępy.
- ROZSZERZONA WARSTWA STRATEGICZNA - Decyduj o relacjach XCOM z innymi frakcjami i zapobiegaj operacjom Wybrańców z pokładu Avengera. Zastosuj nowe rozkazy ruchu oporu, aby nadać priorytet osobistym strategiom. Żołnierze, naukowcy i inżynierowie mogą teraz brać udział w tajnych operacjach, w trakcie których zdobędziesz zaopatrzenie i zwiększysz przychylność poszczególnych frakcji.
- WIĘKSZY POZIOM PERSONALIZACJI I RÓŻNORODNOŚĆ ROZGRYWKI - Żołnierze wytwarzają teraz więzi z podobnymi sobie towarzyszami, aby uzyskać nowe zdolności i atuty. System raportu sytuacyjnego dynamicznie dodaje nowe modyfikatory do warstwy taktycznej, aby każda misja była niepowtarzalna. Zaawansowane opcje kampanii pozwalają jeszcze dokładniej dostosować długość gry i jej poziom trudności.
- TRYB WYZWANIA - Opracuj idealną strategię w nowych jednorazowych wyzwaniach społeczności, aby osiągnąć szczyt rankingu globalnego.
- PROPAGANDA RUCHU OPORU - Personalizuj i ustawiaj żołnierzy, a następnie dodawaj filtry, teksty i tła, aby stworzyć niepowtarzalne plakaty ruchu oporu, które pojawią się w grze, a które można udostępnić znajomym.