Znalezione na strychu Kojimy

Hideo Kojima, porządkując ostatnio swoje półki, odnalazł kilka ciekawych staroci i zapisków z czasów produkcji swych gier w latach 80.. Zakurzonymi znaleziskami postanowił podzielić się ze światem - bo to miły człowiek jest i kocha fanów...
Hideo Kojima, porządkując ostatnio swoje półki, odnalazł kilka ciekawych staroci i zapisków z czasów produkcji swych gier w latach 80.. Zakurzonymi znaleziskami postanowił podzielić się ze światem - bo to miły człowiek jest i kocha fanów...




Uwierzycie, że każda rozmowa przez codec w pierwszym MG była ręcznie rozpisana "krzakami" w Katakanie (ówczesne pamięci ROM nie supportowały znaków kanji)?? Nie musicie wierzyć na słowo - spójrzcie poniżej, oto jedna ze stron skryptu:
A tak wyglądał ręcznie narysowany plan 1 piętra lokacji - tzw. "1F map":
A to już kompletna perełka dla maniaków serii - Metal Gear Intruder. Jak określa to Hideo, był to design, który wyprzedzał Metal Geara, ale ostatecznie został odrzucony - o czym świadczy wielka, czerwona pieczęć:
Jako znany żartowniś, Hideo wrzucił na swego bloga także pewien ciekawy materiał inspiracyjny - chociaż jak wskazuje okładka, jego korzenie są już raczej dużo młodsze...
Poniżej ręcznie rysowana mapa z Metal Gear 2: Solid Snake na MSX....
.... oraz zarys scenariusza i skomplikowanych wątków, co miało ułatwić Kojimie wyłapanie celów gry i motywacji graczy.
Design tytułowego ekranu z MG2 na MSX. Tak - projekt odrzucony, jak wskazuje pieczęć.
Tak wygląda półka z dokumentami i planami Snatchera. Przyjrzyjcie się jednemu z grzbietów - TAK, Hideo nie ukrywa, że plan Snatchera 2 był także gotowy! Czy kiedyś go wykorzysta?
Pierwszy dokument ze Snatchera - wtedy zwanego jeszcze Junker. Kojima twierdzi, że napisał to po powrocie z tygodniowych wakacji po ukończeniu Metal Geara.
Snatcher na MSX2 (1988) miał mieć trójwymiarową scenę walki (strzelaniny) ze Snatcherem, w specjalnie zaprojektowanym, podziemnym lochu szpitala w 3D - jego projekt poniżej (ostatecznie odrzucony).
Specjalny jezyk skryptów, który Kojima stworzył na potrzeby Snatchera, z kluczowymi słowami "IF" oraz "Switch".
Dokument z prac nad dialogami codeca na potrzeby zachodnich wersji MG na MSX2:
Dokumenty designerskie do MG2: Solid Snake (1990 r.) Kojima pisał w edytorze zwanym Ichitaro - jego przełożeni stwierdzili, że ręczne notatki Kojimy są ciężkie do rozczytania...
Ktoś wątpi w geniusz i pasję tego faceta?