Jak wygląda Rajd Polski w WRC7? Baranowo, Chmielewo, Mikołajki, Kruklanki - zobacz wszystkie trasy
Czy zdajecie sobie sprawę z tego, że Rajd Polski jest drugim po Rajdzie Monte Carlo najstarszym rajdem samochodowym na świecie? W WRC7 mamy okazję pojeździć na odcinkach wiodących przez Polskie wsie, lasy i łąki, a jedna z tras zasługuje na specjalne uznanie.
W 2005 roku Rajd Polski został przeniesiony na szutrowe drogi Mazur, a centrum zawodów stały się popularne wśród turystów Mikołajki. Zmiana lokalizacji zawodów na tereny województwa warmińsko-mazurskiego była podyktowana staraniami dążącymi do dołączenia rajdu do oficjalnego kalendarza Rajdowych Mistrzostw Świata. Stało się to w roku 2009. Potem mieliśmy małą przerwę, by od roku 2014 wrócić na salony i regularnie gościć w naszym kraju największe sławy tego sportu. Rajd przebiega przede wszystkim na dość szybkich, szutrowych trasach i jest uznawany, zaraz po rajdzie Finlandii, za jeden z najszybszych.
Jedziemy z Robertem Kubicą w Rajdzie Polski
Podobnie jak w poprzedniej odsłonie WRC, która jako jedyna gra rajdowa posiada pełną licencję FIA, jednym z dostępnych w grze krajów jest Polska. Do naszej dyspozycji oddane zostały cztery trasy. Są to kolejno Baranowo, Chmielewo, Mikołajki (arena) i Kruklanki. Na szczególną uwagę zasługuje ostania z wymienionych tras, która liczy sobie ponad 23 kilometry. W wielu grach rajdowych o tak długich odcinkach możemy pomarzyć. Ukończenie trasy zajmuje średnio, w zależności od mocy auta, bite 14-15 minut jazdy.
W grze nie ma już wprawdzie Roberta Kubicy, ale mamy dwa inne polskie zespoły startujące w klasie WRC2: Robert Ptaszak & Maciej Szczepaniak (Skoda Fabia R5), oraz Łukasz Pieniążek & Przemysław Mazur (Peugeot 208 T16). Co do samej gry - na recenzję zapraszam już wkrótce na PPE, ja mogę na tę chwile napisać, że jest lepiej niż w szóstej części, którą oceniłem na 6.5 (WRC5 z kolei wlepiłem równe 6). Najwięcej zmian poczyniono w modelu jazdy i naprawdę jeździ się bardzo fajnie, zwłaszcza najwyższą klasą aut. Trasy stanowią tym razem wyzwanie, a ręczny nie jest ratunkiem na wszystko. Choć o poziomie DiRT Rally nie można pisać (choćby w kwestii fizyki auta w trakcie dachowania, które jest dziwne), to jest to zdecydowanie najlepsza odsłona serii. Poniżej znajdziecie wszystkie polskie odcinki tak na wideo jak i na zdjęciach.