Rise of the Tomb Raider na Xbox One X może mierzyć się z jakością gry na high-endowym PC. Dokładna analiza

Ostatnia przygoda Lary Croft to świetny materiał do zaprezentowania prawdziwej mocy Xboksa One X. W Sieci pojawiła się dokładna analiza najnowszej wersji, która potwierdza spore możliwości nowej platformy Amerykanów.
Xbox One X zadebiutuje na rynku w listopadzie, więc w Sieci coraz to częściej pojawiają się materiały, które pokazują jakość rozgrywki na nowej platformie Microsoftu. Na dokładną analizę Rise of the Tomb Raider zdecydowało się Digital Foundry.
Gameplay z Rise of the Tomb Raider na Xbox One X




Brytyjczycy otrzymali w swoje łapy wersję demonstracyjną z gamescomu, podczas której mogli przez 10 minut sprawdzać jeden z etapów produkcji. Dziennikarze zapoznali się z wycinkiem czterokrotnie, ponieważ gra oferuje cztery tryby:
- 4K
- 4K HDR
- Ulepszone 4K
- Większa liczba klatek na sekundę
W przypadku natywnego 4K gracze mogą liczyć na przygodę w 30 klatkach na sekundę, jednak zdaniem DF niektóre sceny mogą obniżyć jakość. Mimo wszystko gracze w tej sytuacji otrzymują kapitalną oprawę, która wyróżnia tytuł.
Jeśli zdecydujecie się na większą liczbę fps-ów, to zagracie w tytuł w rozdzielczości 1080p (podobnie jak PlayStation 4 Pro), ale w tym wypadku jakość tekstów jest wyższa. Digital Foundry jest przy tym pewne, że Xbox One X lepiej radzi sobie od PlayStation 4 Pro – odtworzona zawartość działa szybciej.
Chcąc poczuć najlepszą jakość Rise of the Tomb Raider na Xbox One X powinniście włączyć „ulepszone 4K”, ponieważ w tym wypadku oprawa jest zdecydowanie piękniejsza i dziennikarze uważają, że jest to najlepsza jakość z prezentowanej.
Jednocześnie warto wspomnieć, że dodatkowa pamięć Xboksa One X pozwala odtworzyć tekstury na niemal tym samym poziomie, co high-endowy PC. A taka jakość jest wyświetlana w trzech trybach rozgrywki (4K, 4K HDR i Ulepszone 4K).