Wiedźmin 3 w 4K na PlayStation 4 Pro i PC. Porównanie i test przeprowadzony przez specjalistów

Wielki tytuł CD Projekt RED w końcu doczekał się aktualizacji wykorzystującej moc PlayStation 4 Pro, więc tylko kwestią czasu były dokładne testy przygotowane przez specjalistów z Digital Foundry. Brytyjczycy porównują grę z wersja na PC i pokazują płynność animacji.
CD Projekt RED zdecydował się na wsparcie PlayStation 4 Pro i Xboksa One X. Aktualizacja dla konsoli Sony zadebiutowała w tym tygodniu, a posiadacze nowego sprzętu Microsoftu jeszcze w tym roku sprawdzą Wiedźmina w nowej jakości.
Gwint wspiera Xbox Play Anywhere. Wielkie granie na Xbox One i PC




Digital Foundry potwierdziło wcześniejsze domniemania – Wiedźmin 3: Dziki Gon działa na PlayStation 4 Pro w 2160p, a jest to uzyskane dzięki renderowaniu szachownicowemu. W tej sytuacji konsola musi wyświetlić tylko połowę „prawdziwego 4K”, a obraz jest odrobinę bardziej rozmyty. Standardowo PS4 Pro stara się wykorzystać informację z poprzedniego piksela i tym samym załagodzić efekt straty i ostateczny rezultat prezentuje się naprawdę nieźle.
Wiedźmin 3 na PlayStation 4 Pro jest wyraźniejszy od zwykłego PlayStation 4, a pozytywny efekt pojawia się nawet w momencie, gdy nie posiadacie telewizora 4K. Twórcy wykorzystali lepszą metodę cieniowania powierzchni obiektów (ambient occlusion) – jest to miły bonus, który sprawia, że gra faktycznie wygląda lepiej.
Co ciekawe, tytuł na PlayStation 4 Pro nie odbiega znacząco do jakości z PC – ostrość jest oczywiście lepsza na odpowiednich komputerach osobistych, jednak CD Projekt RED w świetny sposób wykorzystał moc konsoli Japończyków. PC oferuje lepszą rozdzielczość cieni, gęstszą roślinność i lepszy zasięg rysowania, ale bardzo możliwe, że wszystkie te elementy pojawią się również na Xboksie One X. Aktualnie oczywiście Wiedźmin 3: Dziki Gon w wersji na PlayStation 4 Pro jest najpiękniejszą konsolową wersją – i to z duża przewagą.
W tym wypadku twórcy musieli zachować zdrowy rozsądek i wersja na PlayStation 4 Pro działa zazwyczaj w 30 klatkach na sekundę, ale czasami Wiedźmin śmiga płynniej (nawet do 5 fps-ów) na PlayStation 4. Jak podają specjaliści, gra ma problemy z generowaniem podwójnej liczby pikseli podczas szybkiej jazdy przez zamglone mokradła.
Jest to w pewien sposób stary problem, bo patch 1.31 eliminował kłopot płynności animacji na PlayStation 4 i PlayStation 4 Pro (z trybem boost), a teraz niedogodności powróciły. Na szczęście problemy pojawiają się tylko w kilku miejscach.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Wiedźmin 3: Dziki Gon.