Cyberpunk 2077 może mieć spore problemy. Zarzuty od byłych pracowników CD Projekt RED
CD Projekt RED rozpoczął już wielką pracę nad Cyberpunk 2077, jednak według najnowszych doniesień, studio ma kilka problemów, z którymi muszą zmierzyć się deweloperzy oraz szefowie zespołu. Konkretnymi informacjami podzielili się byli pracownicy studia.
Na wstępie na pewno warto zaznaczyć, że nie jest to w żaden sposób oficjalna wiadomość, a szczegóły przedstawił YouTuber o pseudonimie YongYea, do którego zgłosili się byli pracownicy CD Projekt RED. Twórcy zostali podobno zweryfikowani.
Jeśli czekacie na premierę Cyberpunk 2077, to prawdopodobnie musicie uzbroić się w sporo cierpliwości. Zdaniem informatora gra może nawet nie zadebiutować w 2020 roku, bo ten termin zostanie zrealizowany tylko i wyłącznie w momencie, gdy cały zespół zdecyduje się na wielomiesięczne nadgodziny… A jeszcze po drodze nie powinny pojawić się większe niedogodności.
Gdzie leży problem? Podobno pierwszym jest silnik REDengine, który choć potrafił okiełznać świat Wiedźmina 3: Dziki Gon, to ma już spory problem z rozgrywką sieciową, wysokimi budynkami (tych nie może zabraknąć w takim tytule), czy też nie ma wsparcie dla strzelania oraz pojazdów. Zdaniem informatorów dopiero w okolicach końcówki 2016 roku rozpoczęto przepisywanie istotnych elementów w silniku, jednak zakończenie prac ma zająć nawet kilka lat.
CD Projekt RED w 2012 roku zapowiadał olbrzymi projekt z przeróżnymi klasami, tworzeniem postaci, czy nawet nieliniową przygodą, jednak od tego czasu sporo się podobno zmieniło. W ostatnich informacjach gracze otrzymają wybór jedynie płci, a tryb sieciowy będzie opcją, którą odblokujemy po zakończeniu głównego wątku.
Pierwszy i aktualnie jedyny zwiastun Cyberpunk 2077 został opublikowany w 2013 roku i już wtedy do studia dołączyli twórcy, którzy chcieli rozwijać ten projekt, ale w tamtym czasie Wiedźmin 3: Dziki Gon potrzebował dodatkowych rąk do pracy, więc deweloperzy zostali odesłani do opowieści Geralta. Na początku garstka wybrańców mogła tworzyć podwaliny pod grę, jednak nawet w 2015 roku studio zajmowało się wyłącznie pracami koncepcyjnymi. Na przełomie 2015 i 2016 roku rozpoczęto tworzenie pierwszych istotniejszych elementów (w tym małych systemów rozgrywki), ale zdaniem YongYea w tym czasie CD Projekt RED zdecydował się rozwiązać pierwotny zespół pracujący nad Cyberpunk 2077 i wykorzystać tylko część pracy stworzonej przez deweloperów.
Projekt gry zdaniem informatorów wciąż się zmieniał, więc tak naprawdę trudno powiedzieć, jak w ostateczności będzie wyglądał Cyberpunk 2077, ale jeśli informacje są prawdziwe, to trudno oczekiwać premiery w przeciągu kilku najbliższych lat.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.