Twórcy Obcy: Izolacja pracują nad nowym IP. To największy projekt w historii Creative Assembly

Mam dobrą i złą wiadomość: twórcy fantastycznego Obcy: Izolacja pracują już nad nową produkcją, ale niestety nie będzie to kolejna przygoda z „Zielonym”. Deweloperzy przygotowują wielki projekt.
Creative Assembly to zespół głównie znany z serii Total War, ale autorzy w międzyczasie przygotowali między innymi Viking: Battle for Asgard, Halo Wars 2, czy też Obcy: Izolacja. Brytyjczycy w ostatnich tygodniach zapowiedzieli mocne rozwinięcie swojej głównej marki, ale ich drugi zespół rozpoczął już tworzenie nowego IP.
Total War Saga nową serią spin-offów. Twórcy pokażą mniejsze konflikty




Zespół odpowiedzialny za Obcy: Izolacja zajmował się w ostatnich miesiącach Halo Wars 2, ale twórcy zakończyli już rozwijanie tej produkcji i mogą teraz w pełni skupić się na nowych wyzwaniach. Zdaniem najnowszych informacji, formacja zajmuje się „największym, multiplatformowym projektem w historii Creative Assembly”.
Co to może być? Deweloperzy nie zdradzają konkretów, jednak na witrynie studia pojawiło się kilka ogłoszeń, w których zespół poszukuje między innymi „Głównego Projektanta Systemów”, „Designera Meta Gry”, czy też „Artysty Technicznego” do właśnie „nowego, nieujawnionego IP”.
Zagłębiając się w konkretny opis stanowisk można wyciągnąć ciekawe wnioski. „Meta Game Designer” ma zajmować się ekonomią, progresją, metodami retencji, tablicami wyników, wyzwaniami, budową świata, czy też wydarzeń – te informacje mają podobno dać obraz produkcji sieciowej, którą możemy porównać do Destiny, czyli „gra jako usługa”.
Konkrety dotyczące zajęć „Lead Systems Designer” w pewien sposób potwierdza tę tezę, ponieważ deweloper będzie odpowiedzialny za określanie zakresu i głębi podstawowych doświadczeń, balansowanie systemów, zajmowanie się dostosowaniem umiejętności, wyzwania oraz progresję gracza, bronie, zdolności, gadżety, zdrowie i inne podstawowe systemy rozgrywki.
Aktualnie autorzy nie potwierdzają, że zamierzają skierować się w stronę Destiny, jednak według ostatnich informacji, firmy coraz to chętniej pracują nad tytułami, które mogą rozwijać przez wiele miesięcy po premierze.