Switch zwycięzcą sprzedażowego szaleństwa Black Friday wg Adobe
Wczorajszy wywiad z głównym analitykiem z NPD dawał wielką nadzieję Microsoftowi na rewelacyjny wynik sprzedaży w listopadzie. Adobe twierdzi jednak, że okres Black Friday i Dnia Dziękczynienia należał w USA do Nintendo Switch.
Firma Adobe uruchomiła niedawno inicjatywę Digital Insights, która ma śledzić dokładnie zachowania konsumentów w sklepach internetowych ze Stanów Zjednoczonych. Algorytmy Digital Insights zbierają dokładne informację z 4500 witryn sklepów. Na takiej bazie generowany jest co miesiąc raport, z rankingiem sprzedaży hardware'u.
NPD prognozuje sprzedaż ponad 600 tys. sztuk Xbox One X w 2017 r.
Wg Adobe to Nintendo Switch sprzedawało się najlepiej spośród wszystkich konsol na rynku w okolicach 11 listopada i również później, w okresie szaleństwa zakupowego Black Friday. Co ciekawe w rankingach przygotowanych przez Adobe w ogóle brakuje PlayStation 4. Xbox One X pojawia się natomiast w rankingu z 25 listopada. Konsola Microsoftu pobiła wtedy nawet Switch, które musiało zadowolić się 4 miejscem.
Wszystko powinien rozstrzygnąć raport NPD, który pojawi się w przyszłym tygodniu. NPD zbiera nie tylko informacje ze sklepów internetowych, ale również z takich tradycyjnych sieci jak GameStop w USA. Wczorajsza wypowiedź głównego analityka NPD wskazywała, że Xbox One X będzie mógł się pochwalić mocnym wynikiem. Czekamy zatem na konkrety.