PlayerUnknown's Battlegrounds w wersji 1.0. Pełna lista zmian prezentuje sporo nowości i ulepszeń

Gry
1007V
PlayerUnknown's Battlegrounds w wersji 1.0. Pełna lista zmian prezentuje sporo nowości i ulepszeń
Wojciech Gruszczyk | 21.12.2017, 13:36

Po wielu miesiącach prac, PlayerUnknown's Battlegrounds jest oficjalnie dostępne w wersji 1.0 na komputerach osobistych. Gracze mogą cieszyć się ulepszonym tytułem i Bluehole Studios zaprezentowało pełną listę zmian.

Bluehole Studios odnotowało ogromny sukces, ale autorzy nadal nie zakończyli prac nad PlayerUnknown's Battlegrounds. Gra dzisiaj oficjalnie opuściła program Wczesnego Dostępu na PC, więc z tej okazji na serwerach zawitała spora aktualizacja.

Dalsza część tekstu pod wideo

PlayerUnknown's Battlegrounds z wielką premierą. Sterowniki Game Ready gotowe i jest pierwsze 10/10

Dyrektor generalny Bluehole Studios podkreślił w komunikacie, że to dopiero początek podróży. Twórcy wciąż będą pracować nad rozwojem gry, dodawać nową zawartość i usuwać błędy. Zespół odpowiedzialny za pozycje stoi przed wymagającym zadaniem, ponieważ deweloperzy będą teraz nie tylko pracować nad między innymi optymalizacją, ale mają również zadbać, by PlayerUnknown's Battlegrounds stał się tytułem e-sportowym.

 Zespołowi udało się wprowadzić na serwery nowe zabezpieczenia, dzięki którym wyeliminowano kolejną plagę oszustów, a warto wspomnieć, że sympatycy pozycji logując się do PUBG w następnych dniach otrzymają nową koszulkę. Poniżej znajdziecie pełną listę zmian.

PlayerUnknown's Battlegrounds 1.0

OPTYMALIZACJA KLIENTA

  • Optymalizacja danych terenu w celu zmniejszenia zużycia pamięci    
  • Optymalizacja wspomagająca szybsze renderowanie terenu        
  • Optymalizacja wody
  • Zmniejszono problemy z lagami, pojawiające się, gdy na ekranie jest kilku graczy        
  • Optymalizacja animacji postaci
  • Zmniejszenie zużycia pamięci dla postaci
  • Dodano dodatkowe poziomy szczegółowości broni dla dodatkowej optymalizacji
  • Optymalizacja różnych efektów
  • Optymalizacja różnych elementów UI
  • Optymalizacja wspomagająca szybsze renderowanie terenu      
  • Zmniejszenie czas ładowania się terenu

OPTYMALIZACJA SERWERA

  • Zredukowano problem opóźnienia lagów postaci

LOBBY

  • Przeprojektowano tło lobby i interfejs użytkownika
  • Dodano menu powtórek
    • Dodano funkcję powtórki, która może nagrywać otoczenie do 1 km wokół postaci
    • Przed rozpoczęciem rozgrywki, prosimy o włączenie zapisywania powtórek w Opcjach
    • Po zakończeniu gry, powtórka będzie zapisana i może być odtworzona w “Lobby – Replays”
    • Maksymalnie 20 powtórek może być zapisane jednorazowo. Kolejne powtórki automatycznie usuną te starsze
    • Nie jest możliwe odtworzenie powtórki z poprzedniej wersji klienta
  • Dodano funkcję kontroli postaci. Od teraz można przydzielić numery obserwowanym postaciom używając Ctrl+0~9, oraz przenieść się do zaznaczonej wcześniej osoby naciskając 0~9
    • Ta opcja nie jest możliwa, jeśli przydzielona postać jest dalej niż 1 km od swojej postaci
  • Dodano funkcję kontroli położenia. Od teraz można przydzielić numer do obszaru mapy używając Ctrl+0~9 (klawisze numeryczne) i przenieść się do wcześniej zaznaczonego regionu poprzez użycie 0~9 (klawisze numeryczne)
    • Kamera zostanie przeniesiona do poniższej lokalizacji, jeśli numer nie zostanie przydzielony

ŚWIAT

  • Dodano nową mapę- Miramar ( Na ten moment ta mapa będzie miała większe prawdopodobieństwo wystąpienia niż Erangel)
    • Można się spodziewać dwóch rodzajów pogody: dzień i wschód słońca
  • Miramar łączy i modyfikuje doświadczenie Battle Royale poprzez różnorodne efekty wizualne i rozgrywkę
    • Przeskoki i wspinaczka okażą się bardzo użyteczne na terenie Miramar
    • Dobrą taktyką może okazać się umiejętność ukrywania się, kamuflażu
    • Wybór odpowiedniego pojazdu może stać się dość ważny, ze względu na różnice między jazdą terenową i po asfalcie
  • Wybór mapy będzie losowy
  • Usunięto efekt pogody deszczowej i mglistej z Erangel

PRZEDMIOTY

  • Dodano pięć nowych broni
    • DP-28 - pojawiająca się na całej mapie Erangel, z magazynkiem talerzowym o pojemności 47 nabojów 7.62mm. Można zamontować na niej małe lunety (do 4x) Cechuje się niską szybkostrzelnością, ale nadrabia ją dużym zasięgiem i wysokimi obrażeniami
    • AUG A3 - można ją znaleźć w zrzutach i jest to typ karabinu szturmowego na 5.56mm. Posiada wysoką prędkość wystrzału, dużą szybkostrzelność oraz doskonałą obsługę z niskim odrzutem pionowym
    • R45 pojawi się tylko na Miramar. Mieści 6 pocisków amunicji .45. Można do niej dołączyć kolimator. Cechuje go wysoka celność i możliwość szybszego przeładowania niż R1895
    • Win94 również pojawi się tylko na Miramar. Jest wariantem karabinu z dźwignią, do którego można załadować 8 pocisków .45. Przeznaczony jest dla doświadczonych graczy, ponieważ nie można do niej nic dołączyć. Cechuje go średni zasięg, wysokie obrażenia i niemożność szybkiego załadowania
    • Obrzyn dostępny tylko na Miramar. Zasilany amunicją do strzelb. Można załadować 2 naboje. Nie będą do niego dostępne żadne dodatki. Cechuje ją niski zasięg, wysokie rozproszenie i mniejsze obrażenia niż przy użyciu innej strzelby. Można z niej strzelać w krótszych odstępach czasu
  • Dodano nowy Ghillie suit do zrzutu
  • R1895 nie będzie dostępna na Miramar
  • Kar98k nie będzie się już pojawiał w skrzynkach. Jego występowanie na wyspie nie ulegnie zmianie

POJAZDY

  • Dodano trzy nowe pojazdy
    • Van, zaopatrzony w sześć siedzeń. Posiada niską maksymalną prędkość i siłę napędową, jednakże w grze ma najwyższe HP. Może okazać się przydatny w wielu taktycznych sytuacjach.  
    • Dodano Pickup, który jest pojazdem terenowym, wyposażonym w cztery siedzenia. Został dopasowany do nierównego terenu Miramar. Jest to najbardziej wszechstronny pojazd w grze, dzięki czemu może okazać się bardzo przydatny podczas różnych zagrań.
    • Dodano dwuosobową motorówkę Aquarail. Pasażer może używać broni. Natomiast sam pojazd posiada dużą mobilność i dobrze wchodzi w zakręty, dzięki czemu może okazać się bardzo przydatny
  • Motocykle i Buggy również są dostępne na Miramar, jednakże mają teraz inne ubarwienie w porównaniu do tych z Erangel

ANIMACJA

  • Dodano przeskoki i wspinaczkę
    • Dodatkowe przeskoki dla niskich obiektów o wys. ok. 60cm lub niższe ( należy przytrzymać klawisz Shift)
  • Poprawiono problem dotyczący pojawiającego się skrawka kurtki lub płaszcza, gdy postać poruszała się podczas celowania i wychylania
  • Dodano brakujący tryb uruchamiania animacji (i dźwięków) w UZI
  • Przejścia pomiędzy animacjami wolnego i szybkiego biegania są teraz płynniejsze
  • Poprawiono animację wychylania się w celu zapewnienia spójności między ADS / FPP i TPP
  • Pozycja pistoletu w FPP będzie niżej w zależności od lunety lub dodatków zamontowanych na broni
  • Poprawiono animacje i limity FPP, aby uniemożliwić zaglądanie do własnej szyi
  • Przeniesiono kamerę do właściwej pozycji w trybie FPP dla kierowców
  • Zmieniono pozycję większości broni w FPP, aby zapobiec pokazywaniu się kawałka ubrania          

GAMEPLAY

  • Zmiany w balistyce
    • Pociski będą teraz zależne od oporu powietrza. Oznacza to, że pocisk będzie teraz tracił prędkość w czasie, dzięki czemu będzie bardziej opadał i wydłuży się jego lot   
    • Zmiany w obrażeniach ciała            
      • Szyja jest chroniona przez hełm      
      • Zwiększono uszkodzenia tułowia
  • Uszkodzenia zależą teraz od rodzaju użytej broni   
    • Uszkodzenia będą zależne teraz od następujących mnożników 
      • Podstawowa statystyka obrażeń broni                
      • Odległość przebyta przez pocisk (obrażenia zmniejszają się z odległością)                
      • Mnożnik obrażeń obszarowych                
      • Mnożnik klasy broni  
    • Pociski mogą teraz przebijać się przez wodę (dystans i siła rażenia jest odwrotnie proporcjonalna do szybkości pocisku)
    • Poprawiono przebijanie pocisków przez wodę 

Balans broni

  • SR
    • Obniżono szybkostrzelność w SKS i Mini 14
    • Zwiększono obrażenia broni Kar98k i M24. Zmniejszono obrażenia AWM
    •  Lekko zwiększono opad pocisku dla M24
    • Zwiększono opad pocisku w Kar98K
  • Win94
    • Dodano czerwoną końcówkę do przyrządów celowniczych dla ułatwienia celowania
    • Zwiększono poziom powiększenia w ADS, podczas wstrzymywania oddechu
    • Zwiększono odrzut
  • Dodatki
    • Luneta 15x posiada teraz dodatkowe oznaczenia do identyfikacji odległości
    • Nowa tekstura celownika w lunecie 4x dla broni zasilanej amunicją 5,56mm i 7.62mm
    • Większe lunety (8x, 15x) mają teraz zmienny zoom, dostępny za pomocą kółka myszy (przypisane)   
    • W kolimatorach, celownikach holograficznych i celownikach 2x można teraz użyć kółka myszki do ustawienia intensywności celownika     
    • Nie można dołączyć lunet 8x i 15x do M16A4
    • Dodano efekt rozmycia poza lunetą
  • Zwiększono szybkość biegu podczas trzymania karabinów wyborowych
  • Zmniejszono odrzut dla Mk14
  • Zmniejszono czas trzęsienia się kamery podczas strzelania z Vectora (powinien być teraz łatwiejszy w obsłudze, podczas strzelania)

POJAZDY

  • Zmodyfikowano prowadzenie pojazdów    
  • Prowadzenie pojazdów jest bardziej realistyczne     
  • Poprawa animacji pojazdu i pasażera    
  • Dodano zdolność leczenia podczas jazdy (tylko dla pasażera)
  • Ujednolicono rozmiar wszystkich modeli UAZ, liczbę siedzeń zmniejszono do 4  

INNE

  • Naprawiono nadmierny aimpunch podczas wychylania się            
  • Usunięto efekt rozmycia przedmiotów, pojawiający się podczas trybu celowania  
  • Bandaże stały się bardziej efektywne podczas leczenia. Zmniejszono czas z 8,5 do 4,5 sekundy. Długość użycia pozostała bez zmian 
  • Gracze, podczas skoku ze spadochronem, będą mogli teraz dotrzeć do dalszego obszaru na wyspie, do którego wcześniej dotarcie nie było możliwe
  • Obniżono perspektywę kamery podczas leżenia (widok z trzeciej osoby) 
  • Naprawiono nadmierny aimpunch podczas wychylania się

DŹWIĘK

  • Zmieniono muzykę w lobby            
  • Udoskonalono dźwięki silników w pojazdach
  • Dodano dźwięk w okolice krawędzi niebieskiej strefy
  • Zmieniono dźwięki grane podczas ostrzału w czerwonej strefie. Przed dźwiękami eksplozji  można usłyszeć działa wystrzeliwujące pociski z oddali (informacja o zbliżającym się zagrożeniu)
  • Dodano dźwięk skoku do wody. Będzie różny w zależności od szybkości
  • Ulepszono dźwięk granatu odłamkowego
  • Dźwięk zmienia się w zależy od odległości w jakiej wybuch miał miejsce. Gracz usłyszy wyłącznie eksplozję na długim dystansie, natomiast w odległości do 20 metrów, dodatkowo będzie słyszał dźwięki spadających odłamków
  • Obniżono pogłos głosu postaci podczas trafienia, gdy jest ona w budynku

UI/UX

  • Ulepszono pojemność plecaka UI na ekranie inwentarza
  • Przesunięto informację o śmierci przeciwników z lewej strony na dole ekranu, w prawy górny narożnik
  • Dodano nową czcionkę do angielskiej wersji
  • Ulepszono wygląd dla HUD wyświetlającego się w grze, opcji, inwentarza, menu, systemu wiadomości
  • Przeprojektowano kolor paska życia
    • Kolor żółty pojawia się, gdy HP jest poniżej 50%
    • Kolor czerwony pojawia się, gdy HP jest poniżej 25%
    • Pulsujący kolor czerwony pojawi się, gdy HP będzie poniżej 10%
  • Elementy HUD UI będą od teraz domyślnie włączone (Hełm, kamizelka, torba)
  • Udoskonalono Solo/Team UI
    • Przeniesiono paski życia członków zespołu z górnego, lewego rogu na dolną, lewą stronę ekranu
    • Użyto wyraźniejszego koloru i znaczników w Mini Mapie, Mapie Świata, Liście zespołu, wskaźnika drużyny
    •  Dodano wskaźnik do sprawdzania statusu członków zespołu
  •  Polepszono HUD (Klawisz F)
  • Jeśli w plecaku nie ma wystarczającej ilości miejsca, pojawi się napis w kolorze czerwonym
  • Udoskonalono Mini Mapę i Mapę Świata
  • Zmniejszono nasycenie Mini Mapy, dzięki czemu lepiej widać informacje o członkach zespołu
  • Dostosowano kolor Mapy Świata, aby uwydatnić znaczniki na mapie
  • Gracze mogą sprawdzić FOV członków zespołu, dzięki obu mapom
  • Jeśli wszyscy członkowie zespołu znajdują się w jednym pojeździe, pojawi się jeden specjalny znacznik na Mini Mapie
  • Dodano Deathcam w ustawieniach
  • Dodano efekt rozmycia dla tła w ekranie końcowym
  • Dodano dwa nowe skróty klawiszowe, umożliwiające rozbicie celowania i ADS na oddzielne klawisze (akcje mogą zostać ustawione na przytrzymanie albo przełączenie)
  • Dodano opcję zmiany klawiszologii w trybie powtórek (Oś czasu wł./wył., Graj/Pauza, Prędkość odtwarzania)·

JĘZYKI

  • Dodano nowe języki: włoski, portugalski, (Brazylia), Hiszpański (Meksyk), Chiński
Źródło: Informacja prasowa

Komentarze (32)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper