God of War bez downgrade’u. Twórca tłumaczy zmiany w grafice
Santa Monica Studio zaprezentowało w tym tygodniu fabularny zwiastun God of War, na którym pojawia się kilka znanych scen. Nie musieliśmy długo czekać na stosowne porównania, oskarżenia i tłumaczenie dewelopera. Sytuację skomentował główny artysta.
Kratos powróci już pod koniec kwietnia i bez wątpienia God of War to jedna z największych tegorocznych premier. Tytuł rozgrzewa fanów, ale tworzy również sporo spekulacji. W ostatnich dniach sporo mówi się na temat rzekomego downgrade’u.
W ostatnich latach nie brakowało na rynku produkcji, które prezentowały zawrotną oprawę na pierwszych materiałach, ale w dniu premiery gracze musieli zadowolić się znacznie gorszymi pod względem oprawy grami.
W przypadku God of War nie będzie podobno mowy o pogorszeniu grafiki, a pojawiające się w Sieci oskarżenia postanowił wytłumaczyć Raf Grassetti, główny artysta z Santa Monica Studio:
„To co zostało zmienione to kierunek światła i mgły, ten kawałek z E3 znajduje się w grze, ale jest zmieniony, zrozumiesz podczas rozgrywki. Jormungandr, Kratos oraz Atreus są identyczni względem zwiastunów w porównaniu do innych scen i światła. Śmieje się, oglądając komiksy.”
Komiksy w tym wypadku to zdjęcia, które deweloper otrzymał od jednego z fanów. Dobrze, że przedstawiciel Santa Monica Studio zdecydował się skomentować sytuację i wyjaśnił zmianę w oprawie. O God of War usłyszymy w następnych dniach jeszcze wielokrotnie, bo Sony dopiero ma rozpocząć największą kampanię marketingową w swojej historii marki PlayStation.
Stosowne porównanie, od którego rozpoczęła się dyskusja, znajdziecie poniżej.