Mikrotransakcje opłacają się bardziej niż sprzedaż gier. Rekordowe wyniki Activision
Wczoraj Take-Two chwaliło się rekordowym zainteresowaniem mikrotransakcjami (Grand Theft Online wygenerowało w 2017 roku więcej pieniędzy niż kiedykolwiek wcześniej). Dzisiaj podobne dane ujawnia Activision.
Activision ujawniło dane dotyczące ostatniego kwartału 2017 roku i całego ubiegłego roku kalendarzowego. Okazuje się, że inwestorzy Activision mają powody do zadowolenia, bo obroty korporacji wyniosły aż 7 miliardów dolarów (w 2016 roku było to 6,6 mld dolarów). Na czysto firma zarobiła w 2017 roku 273 miliony dolarów.
Grand Theft Auto V ze sprzedażą ponad 90 mln kopii. Wyniki Take-Two
Sam dział "subskrypcji, mikrotransakcji i licencji" przyniósł Activision w 2017 roku ponad połowę środków - dokładnie 4,9 mld dolarów.
"Activision Blizzard zanotowało w ostatnim kwartale 2017 r. rekordowy wynik ponad 1 mld dolarów przychodu z tytułu sprzedaży prowadzonej wewnątrz gier i roczny rekord z tytułu sprzedaży prowadzonej wewnątrz gier w wysokości ponad 4 mld dolarów".
Aż 2 mld dolarów wygenerowały gry studia King, czyli autorów takich hitów z Facebooka jak Candy Crush Saga i Shuffle Cats. Activision Blizzard pozyskało tę firmę w 2016 r.
"Sprzedaż produktów" (czyli gier w wydaniu pudełkowym lub cyfrowym) zapewniła Activision w 2017 roku obroty na poziomie 2,1 mld dolarów.