Reklama

Bayonetta 3 nie trafi na inne platformy. Hideki Kamiya wytłumaczył sytuację związaną z IP

Gry
1590V
Bayonetta 3 nie trafi na inne platformy. Hideki Kamiya wytłumaczył sytuację związaną z IP
Wojciech Gruszczyk | 13.02.2018, 17:00

Hideki Kamiya zdecydował się raz na zawsze zakończyć wszystkie spekulacje dotyczące pojawienia się serii Bayonetta na innych platformach. Deweloperzy w tym wypadku po prostu wykonują zlecenia powierzone przez właściciela marki.

Hideki Kamiya na początku miesiąca w ostrych słowach zareagował na kolejną prośbę dotyczącą przeniesienia Bayonetta 3 na PlayStation 4. Deweloper zdecydował się wytłumaczyć sytuację i zakończyć wszystkie spekulacje.

Dalsza część tekstu pod wideo

Bayonetta 3 na PlayStation 4? Poproście o to Nintendo

Platinum Games nie jest studiem, które może tworzyć wielkie gry za własną gotówkę. Deweloperzy dopiero po sukcesie NieR: Automata chcą wyłożyć fundusze na własne projekty, ale w tym wypadku mówimy o budżecie sięgającym maksymalnie kilka milionów – studio zapowiedziało prace nad własnymi IP, które możemy określić jako „indyki AAA”.

Hideki Kamiya odniósł się do tej sytuacji i zaznaczył, że jego studio to formacja, która tworzy gry przez podpisanie umów z wydawcami – to firma zewnętrzna pokrywa całe koszty na rozwój projektu. W przypadku pierwszej Bayonetty gotówkę wyłożyła SEGA i to wszystkie prawa związane z IP należą właśnie do tej firmy.

Platinum Games przed stworzeniem Bayonetty dopiero raczkowało, zostało założone, więc twórcy nie mogli pozwolić sobie na przygotowanie tytułu na wiele platform. Po rozmowach SEGA zdecydowała się postawić wyłącznie na Xboksa 360, jednak w międzyczasie SEGA znalazła partnera, który stworzył port na PlayStation 3 (jak wiadomo znacznie gorsza jakość).

Japończyk jednocześnie zaznacza, że SEGA ma pełne prawa do wszystkich wersji tytułu. Później nadszedł czas na przygotowywanie kontynuacji – na początku to ponownie SEGA wyłożyła gotówkę i tytuł miał trafić na wiele platform, ale z powodu decyzji firmy, prace zostały przerwane. W tym momencie wkroczyło Nintendo, które zdecydowało się finansować produkcję.

Właśnie z tego powodu prawa do Bayonetta 2 należą do dwóch korporacji (SEGA + Nintendo) i to właśnie te firmy zdecydowały się wrzucić grę wyłącznie na Nintendo Wii U. Nintendo postanowiło jednocześnie ufundować port Bayonetta na Nintendo Wii U i pozwoliło na wykorzystanie japońskich utworów z wersji Wii U dla edycji na PC.

„Jestem niezmiernie wdzięczny Nintendo za sfinansowanie gry oraz Sedze za umożliwienie korzystania z marki Bayonetta”

Powyższe słowa są dość jednoznaczne, jednak jak wygląda sprawa z Bayonetta 3? Od samego początku zdecydowano, że to Nintendo wyłoży pieniądze na stworzenie projektu i bez pomocy Big N nigdy nie otrzymalibyśmy trzeciej przygody Wiedźmy – z tego powodu SEGA i Nintendo dzielą się prawami:

„Wszystkie prawa nadal należą do Segi i Nintendo. Właściciele praw postanowili, że gra zostanie wykonana dla Nintendo Switcha.”

Kamiya zaznaczył również, że tworzenie gier to typowy biznes – czasami coś się uda, czasami coś należy anulować, ale niezależnie od tej sytuacji twórca obiecuje, że Bayonetta 3 będzie jak najlepsza:

„Nie mogę wyrazić tego, jak bardzo jestem szczęśliwy, że przygotowujemy Bayonetta 3 i zamierzamy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby uczynić grę jak najlepszą. To wszystko, co możemy zrobić i uważam, to za naszą największą misję.”

Źródło: Twitter.com

Komentarze (62)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper