Testerzy nie przedstawili prawdy o Sniper: Ghost Warrior 3, więc studio wydało grę? Tłumaczenie CI Games
Prezes CI Games zdecydował się odpowiedzieć na trudne pytania dotyczące Sniper: Ghost Warrior 3 oraz przyszłości studia. Marek Tymiński nie ukrywa, że największym problemem jego ostatniej produkcji były nieprawdziwe informacje od działu odpowiedzialnego za jakość.
CI Games w ubiegłym tygodniu potwierdziło w wielką restrukturyzację. W studiu zostało zaledwie 30 osób, a sama firma ma teraz pozyskiwać zewnętrzne zespoły, które pomogą realizować najróżniejsze produkcje.
Marek Tymiński postanowił dzisiaj odpowiedzieć na pytania fanów i prezes CI Games nie ukrywa źródła problemów Sniper: Ghost Warrior 3.
Pytanie: Czy ma Pan świadomość, że wydanie SGW3 w delikatnie rzecz ujmując niedopracowanej wersji skutkowało gorszym niż zakładano wynikiem finansowym? Skąd pośpiech z wydaniem gry, która po wydaniu wszystkich poprawek jest dużo lepsza? Reasumując, czy nie można było przesunąć premiery o pół roku do roku?
Marek Tymiński Zarząd podjął decyzję o wydaniu gry w terminie koniec kwietnia 2017 na podstawie błędnych informacji pochodzących z wewnętrznego działu QA. Jednocześnie nie mieliśmy presji, ani finansowej ani od inwestorów, aby wydać grę w tym terminie i z tej perspektywy mogliśmy przesunąć premierę gry o kolejne miesiące. Wyciągnęliśmy wnioski jak usprawnić proces dopuszczenia gry do jej wydania i tego typu sytuacja się już więcej nie powtórzy.
Pytanie: Gdyby mógł Pan wysłać jeden sms Markowi Tymińskiemu dokładnie rok temu, to co by to było?
Marek Tymiński: Mimo, że masz zaufanie do swojego działu QA, ostatecznie przed premierą sprawdź szczegółowo grę przez zewnętrzny zespół QA.
Jest to dość zaskakująca sytuacja, bo trudno mi uwierzyć, że nie znalazła się choćby jedna osoba, która sprawdziłaby słowa działu QA. Nie mówimy tutaj o 30-minutowym newsie, a projekcie za miliony złotych powstającym przez kilka lat.
Marek Tymiński zaznaczył, że teraz jego firma będzie skupiać się na projektach A, AA oraz „AA z aspiracjami”:
Pytanie: Jaki jest dalszy pomysł na rozwój spółki? Pojawiały się informacje, że ostatni Sniper był ostatnią grą spółki z kategorii AAA, a skoro tak to co przywróci spółce świetność? Nad jakimi projektami obecnie pracujecie?
Marek Tymiński: Rozwijamy się zgodnie z opublikowaną w czerwcu 2017 strategią. Pracujemy i będziemy pracować nad grami zarówno w różnych kategoriach cenowych. Zależy nam na jakości wszystkich naszych przyszłych projektów. Obecnie, do pół roku, pracujemy nad grą tactical shooter. Obecny okrojony zespół ma bardzo mocne kompetencje, to naprawdę mocne studio deweloperskie. Na dzień dzisiejszy planujemy gry w kategorii A, AA, oraz AA z aspiracjami.
Studio pracuje nad „taktycznym shooterem”, jednak najważniejszym projektem deweloperów jest w końcu Lords of the Fallen 2. CI Games poszukuje zespołu, które zajmie się realizacją tego zadania.
Pytanie: From Software po wydaniu Dark Souls 3 ogłosiło że to ich ostatni "souls" (choć fani liczą nadal na Bloodborne 2) co wkrótce spowoduje powstaniem luki w niszy gier typu "souls". Czy zatem Cigames nie powinno całych sił skierować w stronę Lord of the Fallen 2 i uczynić z niego priorytetu na najbliższe lata ?
Marek Tymiński: Lords of the Fallen 2 jest absolutnie naszym priorytetem i ma bardzo duży potencjał.
Pytanie: Czy Spółka planuje stworzyć jeszcze kiedyś flagową grę jaką do tej pory był SGW a w przypadku np. CD PROJEKT RED Wiedźmin?
Marek Tymiński: Taką gra może być np. Lords of the Fallen 2
Czy nie uważa Pan, że studio popełniło błąd i powinno pójść za ciosem i na fai sukcesu LOTF od razu rozpocząć pracę z partnerami nad LOTF 2? Co w takim razie poszło nie tak? Czy taka była strategia żeby potem skupić się na popularnej serii Sniper, a Lords of The Fallen odłożyć na późniejszy termin?
Marek Tymiński: Z perspektywy czasu było błędem nie przystąpienie do realizacji LotF2 wcześniej. Jednocześnie nasze wewnętrzne studio nie miało kompetencji do pracy nad tego typu grą, ale mogliśmy już wtedy podpisać umowę z zewnętrznym studiem.
Warto również zwrócić uwagę, że CI Games zamierza teraz polepszyć testy:
Pytanie: Mając na uwadze wcześniejsze zapowiedzi wysokiej jakości SGW 3 i późniejsze kłopoty po premierze gry jakie dokładnie kroki zostały podjęte w celu zapewnienia wyeliminowania podobnej sytuacji przy przyszłych produktach i kolejnych zaplanowanych premierach?
Marek Tymiński: Spółka każdorazowo przed wydaniem gry będzie wnikliwie testowała grę przez zewnętrzne, niezależne zespoły testujące gry.