Facebook promuje zatrudnianie kobiet w branży gier. Wielka kampania platformy społecznościowej

Czy w branży gier istnieją jakieś bariery dla kobiet? Wg Facebooka tak. Firma Marka Zuckerberga zabrała się za ich przełamywanie i zachęcanie płci pięknej do podejmowania pracy w tym sektorze.
Na Facebooku ruszyła wielka kampania Women in Gaming, która ma zachęcać kobiety do pracy przy tworzeniu gier, w eSporcie i w innych obszarach medium gier. Wg statystyk podawanych przez Sheryl Sandberg, COO Facebooka, kobiety stanowią już prawie 50% graczy z całego świata. Branża powinna jednak wg Sandberg "robić więcej" by zachęcać kobiety do przyłączania się tego przemysłu.
Żona Johna Romero z prestiżową nagrodą BAFTA




"Kobiety stanowią tylko 23% pracowników. (...) W tej branży kobiety napotykają przesądy i stereotypy, które im szkodzą. Przez groźby internetowe jest jeszcze trudniej przekonać młode panie, że to branża pełna możliwości, która nie tylko ceni ich prace, ale bardzo jej potrzebuje" - napisała Sandberg.
W zakładce Women in Gaming Facebook przygotował kilkanaście materiałów wideo, prezentujących kobiety, które pracują już w branży gier (można tu zobaczyć m.in. Kati Levorantę z Rovio czy Natalie Mellin z King). Facebook obiecuje, że do końca 2018 takich filmików ma być na rzeczonej stronie ok. 100.
W zakładce Women in Gaming można też znaleźć wykład m.in. Brendy Romero (która w zeszłym roku została nagrodzona przez BAFTA za całokształt twórczości) z konferencji Women in Gaming.