Scavengers to kooperacyjny shooter od twórców Halo. Autorzy mają ogromne plany

Gry
1230V
Scavengers to kooperacyjny shooter od twórców Halo. Autorzy mają ogromne plany
Wojciech Gruszczyk | 13.03.2018, 16:34

343 Industries w 2016 roku straciło kilku czołowych deweloperów, którzy postanowili wspólnie założyć nowe studio. Midwinter Entertainment właśnie ujawniło swoją produkcję, o której w kolejnych latach może być bardzo głośno. Autorzy wzorują się na koncepcji Warzone.

Scavengers to sieciowy, kooperacyjny shooter przygotowany przez Midwinter Entertainment, czyli 16-osobowy zespół składający się z byłych członków 343 Industries. Autorzy przygotowywali między innymi Halo 5: Guardians, a dokładnie tryb Warzone, na którym wzorowali się kreując nowy tytuł.

Dalsza część tekstu pod wideo

Halo 6 powstaje bez problemów. Zespół został podzielony na dwie części

Autorzy Scavengers nie ukrywają, że Warzone w Halo 5: Guardians miało prezentować znacznie bardziej rozbudowaną rozgrywkę, jednak w ostateczności studio musiało zmniejszyć skalę bitew. W ich najnowszym tytule będzie inaczej – na ogromnych mapach będziemy świadkami epickich bitew, w których weźmie udział nawet setka sterowanych przez sztuczną inteligencję botów i każdy z nich otrzyma swój własny zestaw ruchów i zachowań.

W lokacjach pojawiają się oczywiście gracze, którzy będą wykonywać rozbudowane zadania, a jednocześnie walczyć z rywalami, jednak PVP nie będzie najważniejszym z elementów Scavengers – twórcy chcą osiągnąć pewną równowagę:

„Staramy się osiągnąć lepszy balans. Nie chcemy, by Scavengers stało się jednym z tytułów, w których zabijanie graczy jest dominującą strategią rozgrywki, gdzie zawodnicy, którzy nie są przygotowani do ubijania innych nie czują swojego wkładu w drużynę. Chcemy stworzyć graczom szansę na to, by na mapach mogli na wiele sposobów wnosić swój wkład w rozgrywkę.”

Te słowa wypowiedział Josh Holmes, który do niedawna był szefem 343 Industries i dyrektorem kreatywnym marki Halo. Twórca określa swój nowy tytuł jako „kooperacyjny shooter z survivalem”. Podczas rozgrywki cztery drużyny składające się z czterech zawodników zostaną wrzucone na wielką, zamarzniętą mapę i ich zadaniem będzie przetrwanie. To właśnie w takich warunkach będziemy rywalizować z frakcjami sterowanymi przez SI, czy też eksplorować cały świat.

Każdy mecz składa się z trzech faz – budowanie bazy, polowanie na przeciwników (realizacja celów i zbieranie środków), ostateczna walka (gracze muszą znaleźć strefy i je bronić). Podczas każdego starcia należy dbać o między innymi ciepło, jedzenie, czy też picie – autorzy chcą zaoferować rozbudowany element survivalu.

Twórcy przygotują trzy frakcje (Scourge, Outlanders i Salient) – przykładowo Scourge to zmutowane zwierzęta, a Outlanders to ludzie. Do każdego wroga należy podejść inaczej, a jednocześnie zawsze należy pamiętać, że świecie znajdują się setki przedstawicieli każdego „gatunku”.

W Scavengers otrzymamy poczucie „otwartości i eksploracji” i te elementy będą tylko przerywane momentami intensywnej walki. Tytuł korzysta z technologii SpatialOS, dzięki której gra nie będzie miała problemów z okiełznaniem terenów oraz ogromnej zawartości.

Scavengers znajduje się aktualnie w  bardzo wczesnej fazie powstawania, jednak Midwinter Entertainment ma nadzieję, że jeszcze w tym roku uda im się zaprezentować pierwsze fragmenty rozgrywki.

Źródło: http://www.eurogamer.net/articles/2018-03-13-scavengers-is-an-ambitious-co-opetition-shooter-inspired-by-halo-5s-warzone

Komentarze (22)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper