Scavengers to kooperacyjny shooter od twórców Halo. Autorzy mają ogromne plany
343 Industries w 2016 roku straciło kilku czołowych deweloperów, którzy postanowili wspólnie założyć nowe studio. Midwinter Entertainment właśnie ujawniło swoją produkcję, o której w kolejnych latach może być bardzo głośno. Autorzy wzorują się na koncepcji Warzone.
Scavengers to sieciowy, kooperacyjny shooter przygotowany przez Midwinter Entertainment, czyli 16-osobowy zespół składający się z byłych członków 343 Industries. Autorzy przygotowywali między innymi Halo 5: Guardians, a dokładnie tryb Warzone, na którym wzorowali się kreując nowy tytuł.
Halo 6 powstaje bez problemów. Zespół został podzielony na dwie części
Autorzy Scavengers nie ukrywają, że Warzone w Halo 5: Guardians miało prezentować znacznie bardziej rozbudowaną rozgrywkę, jednak w ostateczności studio musiało zmniejszyć skalę bitew. W ich najnowszym tytule będzie inaczej – na ogromnych mapach będziemy świadkami epickich bitew, w których weźmie udział nawet setka sterowanych przez sztuczną inteligencję botów i każdy z nich otrzyma swój własny zestaw ruchów i zachowań.
W lokacjach pojawiają się oczywiście gracze, którzy będą wykonywać rozbudowane zadania, a jednocześnie walczyć z rywalami, jednak PVP nie będzie najważniejszym z elementów Scavengers – twórcy chcą osiągnąć pewną równowagę:
„Staramy się osiągnąć lepszy balans. Nie chcemy, by Scavengers stało się jednym z tytułów, w których zabijanie graczy jest dominującą strategią rozgrywki, gdzie zawodnicy, którzy nie są przygotowani do ubijania innych nie czują swojego wkładu w drużynę. Chcemy stworzyć graczom szansę na to, by na mapach mogli na wiele sposobów wnosić swój wkład w rozgrywkę.”
Te słowa wypowiedział Josh Holmes, który do niedawna był szefem 343 Industries i dyrektorem kreatywnym marki Halo. Twórca określa swój nowy tytuł jako „kooperacyjny shooter z survivalem”. Podczas rozgrywki cztery drużyny składające się z czterech zawodników zostaną wrzucone na wielką, zamarzniętą mapę i ich zadaniem będzie przetrwanie. To właśnie w takich warunkach będziemy rywalizować z frakcjami sterowanymi przez SI, czy też eksplorować cały świat.
Każdy mecz składa się z trzech faz – budowanie bazy, polowanie na przeciwników (realizacja celów i zbieranie środków), ostateczna walka (gracze muszą znaleźć strefy i je bronić). Podczas każdego starcia należy dbać o między innymi ciepło, jedzenie, czy też picie – autorzy chcą zaoferować rozbudowany element survivalu.
Twórcy przygotują trzy frakcje (Scourge, Outlanders i Salient) – przykładowo Scourge to zmutowane zwierzęta, a Outlanders to ludzie. Do każdego wroga należy podejść inaczej, a jednocześnie zawsze należy pamiętać, że świecie znajdują się setki przedstawicieli każdego „gatunku”.
W Scavengers otrzymamy poczucie „otwartości i eksploracji” i te elementy będą tylko przerywane momentami intensywnej walki. Tytuł korzysta z technologii SpatialOS, dzięki której gra nie będzie miała problemów z okiełznaniem terenów oraz ogromnej zawartości.
Scavengers znajduje się aktualnie w bardzo wczesnej fazie powstawania, jednak Midwinter Entertainment ma nadzieję, że jeszcze w tym roku uda im się zaprezentować pierwsze fragmenty rozgrywki.