Wiedźmin 3. Problemy graficzne na PS4 Pro z nowym patchem
Wczoraj posiadacze PS4 Pro otrzymali po długim oczekiwaniu zaktualizowana wersję patcha, zapewniającego wsparcie dla HDR i poprawiającego wydajność Wiedźmina 3. Niestety okazuje się, że z patchem są pewne problemy.
Narzekają głównie posiadacze PS4 Pro, którzy zgłaszają, że Wiedźmin 3 zaraz po zainstalowaniu patcha 1.61 zaczęła się zachowywać znacznie gorzej niż wcześniej pod względem pop-inu obiektów. Wystarczy spojrzeć poniżej, na filmik, który nagrał m.in. Qbon83, by przekonać się, o co chodzi. Trudno zaakceptować sposób, w jaki pojawiają się i znikają drzewa oddalone o 300-400 metrów. Problem jest oczywiście szczególnie dotkliwy podczas szybszej podróży konnej.
W notatkach dołączonych do patcha CDP RED wspomina, że poprawiło optymalizację Wiedźmina 3 na PS4/PS4 Pro, więc może studio zdecydowało się na podbicie framerate'u takim kosztem (choć trudno w to uwierzyć, szczególnie że chodzi o PS4 Pro).
Niektórzy gracze twierdzą też, że jakość HDR pozostawia sporo do życzenia. Tutaj nie można mieć jednak specjalnych pretensji do warszawskiego studia, bo gra powstawała, kiedy standard HDR w wyświetlaczach nie był jeszcze popularny i nie była projektowana pod tym kątem.
Poniżej oficjalna lista zmian w najnowszej aktualizacji do Wiedźmin 3: Dziki Gon na PS4 i PS4 Pro. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że problemy z pop-inem zgłaszane są póki co tylko przez właścicieli PS4 Pro.
- Wsparcie HDR
- Optymalizacja wydajności
- Poprawa stabilności
- Usunięcie błędów w lokalizacji
- Drobne udoskonalenia graficzne
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Wiedźmin 3: Dziki Gon.