The Division imponuje na Xbox One X. Porównanie grafiki z PS4 Pro

Na E3 2018 prawdopodobnie dojdzie do ujawnienia The Division 2. Pierwsza część tej strzelaniny nadal cieszy się jendak pewną popularnością. Szczególnie, że gra zaczęła wyglądać wybornie na Xbox One.
Ekipa speców graficznych z Digital Foundry tym razem przyjrzała się dokładnie oprawie w The Division na Xbox One X. Testy przeprowadzono oczywiście z ostatnim patchem, wprowadzającym rozdzielczość 4K.
Hideo Kojima zafascynowany polskim pisarzem?




DigitalFoundry ustaliło, że The Division w wersji na PS4 Pro korzysta z dynamicznej rozdzielczości. W pomieszczeniach rozdziałka natywna to często 3200x1800. Po rozpoczęciu strzelania na zewnątrz liczba pikseli na ekranie spada najczęściej do 2458x1382. Średnio gra zapewnia rozdzielczość natywną 3072x1728.
Jak sytuacja wygląda na Xbox One X? Tutaj gracze cieszą się z maksymalnie 3840x2160 pikseli. Autorzy również zastosowali dynamiczne skalowanie rozdzielczości, ale - jak zapewnia - Digital Foundry - "przez większość rozgrywki gra utrzymuje 2160p". Imponujący wynik.
Lepsza rozdzielczość to nie jedyne poprawki w patchu na XOne X. Sprzęt Microsoftu generuje lepsze odbicia świetlne, cienie i poprawione detale obiektów (zmiany można zaobserwować przyglądając się dokładnie statycznym scenkom). DigitalFoundry dopatrzyło się jednak również innych ulepszeń. Przykładowo na XOne X lepsze są tekstury w wielu miejscach w porównaniu z PS4 Pro. Ładniej wypada też filtrowanie tekstur gruntu.
Niestety najmniej poprawek zobaczymy w kwestii framerate'u. Gra działa na Xbox One X w 30 fps - bez problemów ze zwolnieniami. W rzadkich sytuacjach widoczne jest darcie ekranu, co nie prawie nie występuje na PS4 Pro.
Patch do The Division na Xbox One X wypada znakomicie, oferując trochę lepszą jakość grafiki niż na PS4 Pro. Być może szkoda tylko, że autorzy nie pomyśleli o trybie 60 fps w rozdzielczości 1080p, bo wielu graczom bardzo zależy właśnie na tej opcji.