RAGE 2. Gameplay przepełniony wybuchami i akcją, ale na premierę sobie zaczekamy
Bethesda odsłania kolejne karty związane z RAGE 2. Wydawca opublikował materiał, który pozwala spojrzeć na czysty gameplay z nowej gry Avalanche Studios oraz id Software. Deweloperzy zapraszają nas do zniszczonego świata.
Avalanche Studios oraz id Software to dość nietypowe połączenie. Szwedzi zasłynęli z przygotowania serii Just Cause oraz ostatniej przygody Mad Maxa, zaś Amerykanie to ekipa odpowiedzialna za Dooma, Quake, Wolfensteina oraz oczywiście pierwszy RAGE.
Może właśnie w tym szaleństwie jest metoda? Aktualnie trudno powiedzieć, jak wyglądał podział obowiązków, jednak bez wątpienia jest to ciekawa sytuacja – bardzo często jesteśmy świadkami współpracy nawet kilku zespołów nad jednym tytułem, lecz tym razem wydawca dość mocno podkreśla rolę obu ekip. Jak wiadomo taka praca nie należy do najłatwiejszych, ale Bethesda jest pewna tej propozycji, ponieważ wydawca zdecydował się na pełną promocję.
Po serii grafik informujących o zapowiedzi, otrzymaliśmy zaskakująco kolorowy zwiastun, a dzisiaj możemy skupić się już wyłącznie na rozgrywce.
Materiał to w zasadzie esencja RAGE zmieszana z Mad Maxem, Doomem i Borderlandsami? Gdybym zobaczył gameplay bez nazwy, to myślałbym, że jest to nowa część uznanej marki od Gearbox Software. Film prezentuje kilka efektownych zabawek, umiejętności bohatera, wielkie spluwy, sporo akcji, szybką jazdę wypasionymi furami oraz najróżniejszych przeciwników.
Studio opublikowało również zajawkę fabuły:
W roku 2185 ludzkość stanęła na krawędzi wymarcia. Na drogach grasują bezlitosne i krwiożercze gangi, a despotyczny reżim Władzy chce sprawować rządy żelaznej ręki nad tymi, którym udało się przetrwać. Grać będziesz jako Walker, ostatnia z postaci reprezentująca strażników pustkowia. Pozbawiono cię domu i pozostawiono na pewną śmierć. Musisz przemierzyć bezwzględne bezdroża, walcząc z żądnymi krwi gangami, aby zdobyć narzędzia i technologię, które umożliwią ci zaatakowanie Władzy i ostateczne obalenie jej opresyjnych rządów!
Poznaliśmy również przeciwników:
Gangi i mutanty nie będą jedynymi wrogami, z którymi przyjdzie się zmierzyć Walkerowi. Do gry powraca Władza – przeciwnik z poprzedniej odsłony serii zagrażający ostatkom dobra, które pozostało na tym świecie. Dowodzony przez generała Crossa reżim znowu próbuje dopaść garstkę pozostałych przy życiu mieszkańców Ark. Cross brutalnie wyeliminuje każdego, kto ośmieli się stanąć mu na drodze. Obrona pustkowi, które Walker nazywa swoim domem, będzie wymagała od strażnika wykorzystania każdej potężnej, jedynej w swoim rodzaju broni i technologii, które składają się na jego bogaty arsenał.
Twórcy zapowiadają szeroki arsenał:
Arsenał strażnika nie ogranicza się do bogactwa gadżetów i broni, które można udoskonalać. Ci elitarni wojownicy, w których żyłach płynie krew mieszkańców Ark, są jedynymi ludźmi na świecie zdolnymi do posługiwania się specjalnymi nanotrytowymi umiejętnościami. Niestety, spuścizna ta uczyniła ich celem ataków Władzy. Po wielu latach nieustannej walki na Ziemi pozostał już tylko Walker – ostatni strażnik Vinelandu. W szerokim wachlarzu nanotrytowych umiejętności Walkera znaleźć można zarówno moc miażdżenia przeciwników druzgocącym atakiem z powietrza, jak i odrzucania ich pchnięciem śmiercionośnej energii. Strażnik nauczy się też wpływać swoimi nanotrytami na broń, powodując przester pozwalający przekroczyć jej mechaniczne ograniczenia i zgotować wrogom prawdziwe piekło na ziemi. Łącząc te umiejętności, sprawisz, że Walker stanie się niezwyciężonym heroldem zniszczenia, błyskawicznie uzupełniającym swój wskaźnik przesteru. Przester sprawia, że broń zadaje więcej obrażeń i zyskuje nowe możliwości, przeciwnicy upuszczają lepsze łupy, a zdrowie Walkera zaczyna się regenerować. Użyty w odpowiedniej chwili przester z łatwością pozwoli uzyskać przewagę w nawet najtrudniejszym starciu.
Zła wiadomość jest następująca – RAGE 2 zadebiutuje dopiero w 2019 roku. Dodałem również zwiastun z… Polskim dubbingiem. Czyżby Bethesda ponownie zdecydowała się na pełną lokalizację? :)
Pytanie pozostaje jedno – czy te przyjemności były faktycznie zarezerwowane na E3? Jeśli gra znajduje się w zaawansowanej fazie powstawania, to w Los Angeles możemy po prostu zobaczyć kolejny fragment rozgrywki.