Kingdoms of Amalur ma szansę na powrót! THQ Nordic nabyło prawa do marki
Mam świetną wiadomość dla wszystkich fanów Kingdoms of Amalur: Reckoning. Wszystko bowiem wskazuje na to, że marka wraca do życia po wielu latach zawieszenia w niebycie.
Można powiedzieć, że historia gry Kingdoms of Amalur: Reckoning nadawałaby się na grecką tragedię. Przygotowany przez 38 Studios oraz Big Huge Games RPG akcji wydany został w 2012 roku na PS3, X360 i PC. Został bardzo ciepło przyjęty zarówno przez krytyków, jak i graczy. Niestety, nie przełożyło się to na zadowalającą sprzedaż, a to i tak był dopiero początek kłopotów tego IP. Firma 38 Studios popadła w ogromne długi, musiała ogłosić upadłość, zaś w wyniku zaciągniętych na potrzeby produkcji zobowiązań przyciągnęła uwagę organów ścigania.
Studio zlikwidowano, o wszelkich planach na sequel zapomniano, zaś sama marka Kingdoms of Amalur wpadła do swoistego limbo, w którym nikt nie chciał jej zakupić. Ta sytuacja trwała przez wiele lat i ku rozpaczy fanów jednej z najbardziej niedocenionych gier poprzedniej generacji nie było mowy nie tylko o kontynuacji, ale nawet remasterze oryginału. Gra nie mogła się pojawić nawet we wstecznej kompatybilności na XOne.
Sam jestem jej miłośnikiem i w Amalur spędziłem swego czasu dziesiątki godzin. Dziś jednak nadszedł dzień tych dobrych wiadomości, bowiem THQ Nordic na Twitterze oraz w oficjalnym komunikacie prasowym pochwaliło się zakupieniem wszystkich assetów 38 Studios. Nie ogranicza się to jedynie do samego KoA: Reckoning, ale również anulowanego projektu MMORPG o nazwie kodowej "Copernicus".
Nie wiem jak Wy, ale ja się ogromnie cieszę. Gra do dziś pozostaje unikalnym połączeniem RPG i slashera pokroju Devil May Cry czy God of War. Oczywiście od przejęcia IP do realizacji projektów z nim związanych jeszcze długa droga, ale jeśli spojrzymy na ostatnie posunięcia THQ Nordic, to możemy spoglądać w przyszłość z nadzieją.