Shadow of the Tomb Raider nie osiąga 4K nawet na XOne X. Problemy z 60 fps na PS4 Pro

Tym razem zespół Digital Foundry wziął pod lupę oprawę graficzną z Shadow of the Tomb Raider.
Grafika w Shadow of the Tomb Raider została porównana w najnowszym materiale wideo Digital Foundry w konsolowych wersjach produkcji.
Digital Foundy rozpoczyna swoją analizę od przedstawienia rozdzielczości natywnej na PS4 i XOne. Okazuje się, że tytuł działa na Xbox One S w rozdzielczości niższej od Rise of the Tomb Raider, które śmigało w 1080p. Tym razem zapewniono nam "tylko" 1600x900 pikseli na XOne. Na PS4 gra działa natomiast w rozdzielczości 1080p.




Co dzieje się na PS4 Pro i XOne X? W trybie priorytetu framerate'u Shadow of the Tomb Raider działa w 1080p na obu konsolach. W trybie wysokiej rozdzielczości gra na PS4 generuje 1872p (metoda checkerboard). Xbox One X zapewnia natomiast rozdzielczość natywną 2016p. Dzięki dobremu antyaliasingowi obraz wygląda prawie tak ostro, jakby śmigał w 4K.
Jeśli chodzi o inne różnice między PS4 Pro i XOne X to nie jest łatwo je dostrzec. Obie edycje generują bardzo podobny poziom wizualny.
Na XOne S framerate nie jest niestety idealny. Gra zalicza "dropy" do 27-28 klatek w pewnych momentach. Na PS4 obserwujemy trochę lepsze zachowanie animacji, chociaż i tu czasem framerate potrafi delikatnie chrupnąć.
Na PS4 Pro grze nie udaje się utrzymać 60 fps (framerate spada nawet do 46 fps). W przypadku XOne X gracze mogą cieszyć się ze znacznie lepszej animacji, która utrzymuje prawie zawsze 60 fps.