Kolejne doniesienia z testów FFXIV

Gry
841V
Kolejne doniesienia z testów FFXIV
Bartosz Dawidowski | 17.04.2010, 01:31

Famitsu uzyskało specjalne pozwolenie od Square Enix na publikowanie wrażeń z alfa-testów Final Fantasy XIV. Po pierwszej dawce doniesień z Fajnalowego pola walki, czas na kolejne informacje oraz screeny, na których widać, że Square Enix niespecjalnie radzi sobie z silnikiem graficznym nowej gry...

Famitsu uzyskało specjalne pozwolenie od Square Enix na publikowanie wrażeń z alfa-testów Final Fantasy XIV. Po pierwszej dawce doniesień z Fajnalowego pola walki, czas na kolejne informacje oraz screeny, na których widać, że Square Enix niespecjalnie radzi sobie z silnikiem graficznym nowej gry...xxxxx
 

Dalsza część tekstu pod wideo


Przy okazji playtestu japońskiej wersji FFXIII postawiłem tezę, że firma nie może sobie poradzić z ogarnięciem swojego autorskiego silnika graficznego. I mam wrażenie, że ponownie wychodzi to przy okazji "Czternastki". Grafika jest - co tu dużo mówić - bardzo przeciętna. Jeśli z tak miniaturowych screenów zieje słabe filtrowanie tekstur, i ich niska rozdzielczość, to nie chce wiedzieć, co się dzieje na ekranie dużego, 42 calowego telewizora. W dodatku, FFXIV zdaje się iść niesławną drogą MMORPG-ów, oddając graczom do eksploracji przepastne tereny, na których jednak nic się nie dzieje. Być może jednak wykraczam tutaj zbyt daleko z wnioskami. W końcu to jeszcze wczesna wersja gry. No i na pewno nie oprawą wizualna będzie stał ten tytuł - najważniejszy jest gameplay.

 

 


Famitsu uchyla rąbka tajemnicy na temat zawartości głównego menu w grze. Do dyspozycji gracza oddano standardowe, erpegowe funkcje: ekwipunek, rozdzielanie punktów doświadczenia, lista posiadanych przedmiotów, zdolności specjalne, dostęp do mapy lub dziennik. Ten ostatni zawiera wskazówki do questów oraz streszczenia historii, która stoi za danym zadaniem. Wyróżniają się tutaj dwie opcje: "Teleport" - postać gracza zostaje przeniesiona do wybranego poprzednio odwiedzonego Aetheryte (kamienia, przy którym zaczyna się quest), oraz "Return" - postać gracza zostaje przeniesiona do Aetheryte, który został ostatnio odwiedzony.


 


Famitsu oznajmiło również, że w grze będą dostępne aż 43 emotikonki. Wszystkie sprawiają, że kierowany bohater zmienia wyraz twarzy i gestykuluje. Komendy będzie można wpisywać z klawiatury, albo wybierać je z graficznego interfejsu. Kilka przykładów takich emotikonek: wonder, complain, angry, shy, bow, cheer, applaud, console, cry, dance, bored, frustrated.


 

 


 

Źródło: własne

Kupujesz gry w hipermarketach ?

Tak
71%
Nie
71%
Jestem cyganem i kradnę gry.
71%
Pokaż wyniki Głosów: 71

Komentarze (68)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper