Cybernetyczny renesans w nowym Deus Ex

Gry
951V
Cybernetyczny renesans w nowym Deus Ex
Bartosz Dawidowski | 17.04.2010, 03:00

Mamy najświeższe informacje o kolejnym tytule z serii Deus Ex! Kierownik artystyczny w zespole Eidos Montreal tłumaczy, dlaczego w Deus Ex: Human Revolution firma postawiła na oryginalną stylistykę Cybernetycznego Renesansu. I co to właściwie znaczy?

Mamy najświeższe informacje o kolejnym tytule z serii Deus Ex! Kierownik artystyczny w zespole Eidos Montreal tłumaczy, dlaczego w Deus Ex: Human Revolution firma postawiła na oryginalną stylistykę Cybernetycznego Renesansu. I co to właściwie znaczy?xxxxx

Minęło prawie 10 lat od czasu premiery pierwszej, genialnej częsci Deus Ex. Druga odsłona nie sprostała oczekiwaniom fanów - okazała się znacznie słabsza, od pierwowzoru. Teraz Eidos Montreal bierze na tapetę cyberpunkowe klimaty przy okazji Deus Ex: Human Revolution. Czy deweloper podoła wyzwaniu?

Jonathan Jacques Belletete, kierownik artystyczny całego projektu, dużo mówi ostatnio o stylistyce cybernetycznego renesansu, który mamy odnaleźć w nowej grze: "Na samym początku prac nad projektem zacząłem przeczesywać książki i Internet w poszukiwaniu informacji o posthumaniźmie, który jest jednym z głównych tematów w nowym Deus Ex. Zacząłem się rozglądać, kupować lektury, szukać przez Google takich terminów jak "anatomia", "cybernetyka", "biologia", "genetyka". Podczas tych poszukiwań widziałem coraz jaśniej związek między studiami anatomicznymi w szkicach Leonarda da Vinci, a osiągnięciami cybernetyki - zauważyłem tutaj silną korelację. Renesans był czasem, kiedy ludzkość po raz pierwszy zrozumiała maszynę - ludzką maszynę i jej działanie. Cyberpunk albo posthumanizm jest punktem, w którym uaktualniamy ten pogląd. Ale żeby dokonać tej aktualizacji trzeba najpierw ów pogląd-system zrozumieć. Renesans zaczął się dla mnie jawić, jako pierwszy krok ludzkości w kierunku cyberpunka, ery posthumanizmu. (...) Chcieliśmy włożyć naszą własną duszę w grę, nie posługując się np. estetyką z Łowcy Androidów. Ukuliśmy więc pojęcie: "Cyber-renesansu" i poszliśmy w kierunku kreatywnego połączenia starego z nowym. Cyberpunk łączy się u nas z XVI wiekiem.”

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Niedawno pojawił się pierwszy teaser gry, który kreśli paralele między "Lekcją Anatomii" Rembrandta, a cybepunkowymi, futurystycznymi motywami modyfikacji ciała ludzkiego. Martwy mężczyzna zostaje w filmie „wskrzeszony”, za sprawą osiągnięć nauki, i wzbija się, jako nowy Ikar w stronę słońca... pokazując alegorycznie, że stechnicyzowana cywilizacja człowieka zmierza do zagłady. Rzecz jest tak fajnie pomyślana i zmontowana, że zapomina się, iż Rembrandt był w istocie malarzem baroku, a nie renesansu.

Filmik został wykonany przez studio Square Enix, które współpracuje z Eidosem przy tym projekcie.

 


 

Źródło: własne

Komentarze (23)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper