CDP Days: Wiedźmin 2 a sprawa konsol

Gry
503V
CDP Days: Wiedźmin 2 a sprawa konsol
nariko_X | 29.03.2010, 15:36

Czas rozwiać wszelkie wątpliwości na temat tego czy Wiedźmin 2: Zabójcy Królów ma rzeczywiście szansę pojawić się na konsolach. Mimo że nie uzyskałam jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie na konferencji CD Projektu to warto podsumować fakty w tej sprawie.

Dalsza część tekstu pod wideo


Czas rozwiać wszelkie wątpliwości na temat tego czy Wiedźmin 2: Zabójcy Królów ma rzeczywiście szansę pojawić się na konsolach. Mimo że nie uzyskałam jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie na konferencji CD Projektu to warto podsumować fakty w tej sprawie.


Oficjalnie stanowisko jest takie, że silnik na jakim powstaje kontynuacja Wiedźmina rzeczywiście umożliwia jego produkcję zarówno na komputerach klasy PC jak i również konsolach. Niemniej priorytetem jest w tej chwili platforma PC, a ewentualna konwersja dla PS3/X360 jest jak na razie TYLKO w planach. Nie łudźcie się zatem, że konsolowy port już powoli sobie powstaje i pojawi się niedługo po wersji PC. Nie liczyłabym też prędko na jakieś nowe informacje w tej sprawie. Podejrzewam, że zanim wersja przeznaczona dla komputerów osobistych nie ujrzy światła dziennego (2011 r.) raczej niewiele w tej sprawie się ruszy. Choć mogę się też mylić i równie dobrze CDP celowo zataiło ten fakt, z zamiarem ogłoszenia go z wielką pompą na zbliżających się targach E3. Ile w tym prawdy dowiemy się w połowie czerwca. Mogę Wam za to zdradzić, że z nieoficjalnych pogłosek do jakich udało mi się dotrzeć wynika, że jeśli konsole dostaną swoje wersje, to na pewno nie jednocześnie. W pierwszej kolejności swoje łapki na W2 położyć mają posiadacze Xboxa 360, odsłona dla PS3 pojawi się ze znacznym opóźnieniem.


Developerzy oczywiście nie potwierdzają, ale i też nie zaprzeczają tym rewelacjom. Mimo że premierowy pokaz gameplayu sprawiał takie wrażenie jakby był już gotowy dla platformy Microsoftu. Tymbardziej że dla potrzeb prezentacji użyto pada od... Xboxa 360. Udział tego kontrolera miał "ponoć" związek ze stresem wywołanym pierwszą publiczną demonstracją:


"Padem gra się wygodniej i ręce nie trzęsą się tak jak przy klawiaturze i myszce"


- tak zdali się to tłumaczyć developerzy. A co w takim razie z charakterystycznymi symbolami przycisków, jakie można było dostrzec w trakcie rozgrywki (np. RB)? Okazuje się, że interface drugiego Wiedźmina oparty jest na systemie "Games for Windows", więc klawiszologia automatycznie dostosowana jest do używanego kontrolera.


Miejmy nadzieję, że jeśli warszawska firma zdecyduje się na taki krok, to nie skompromituje się tak jak poprzednio z niesławnym "Powrotem Białego Wilka". Pamiętacie jeszcze szumnie zapowiadanego Wiedźmina dla PS3? Projekt został zawieszony, choć jak zapewniają twórcy jest szansa na jego reaktywację, z uwagi na nieustające zainteresowanie tym tytułem. Szczerze? Chyba trochę na to za późno. A Wy jak sądzicie czy zagramy w Wiedźmina na PS3? Wyraźcie swoją opinię w komentarzach i zagłosujcie w dedykowanej temu zagadnieniu ankiecie.


Źródło: własne

Komentarze (18)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper